Alla inlägg den 21 maj 2015

Av Sofia - 21 maj 2015 12:30

Igår hade Jonas och jag finbesök - vi gästades av min kusin Elisabeth och hennes Micke från Vaggeryd. Det känns inte alls länge sedan vi besökte dem men vi kom fram till att det måste ha varit i oktober månad och tiden går ju som bekant fortare än fort. De mycket glada timmarna igår gick även de i en rasande fart. Grill på tallriken och många skratt gjorde kvällen mycket trevlig. Det får vi göra om - oftare!! Tusen tack för den jättefina gåvan!!! Stålkorg, blomma, servetter, vin och ljuslykta....


Idag har jag varit och hälsat på Stellas klass 4C på Åkersskolan. Mycket intressant och jag måste säga att alla barn skötte sig exemplariskt (även lärarna :). Till och med jag har fått lära mig saker om svensk gruvdrift och höga berg i vårt land. Kunde väl, i och för sig det, men man glömmer ju fort.... På svenskan fick jag lära mig att dåtid även kallas preteritum...? På den tiden då jag gick i skolan hette det imperfekt (möjligen att jag sov när läraren nämnde det andra uttrycket). Huvudsaken är nog att man vet innebörden.... Svenska, matte, SO och NO hann jag med innan jag nu strax ska byta skola till Norråsa där jag ska tillbringa eftermiddagen. David väntar på mig vid entrén och lotsar mig rätt.


Ha en fortsatt fin onsdag (började i solsken - nu regn.....igen....)


 

Jonas och Micke


 

Micke, Bettan och Tullan

 

Vacker gå-bort-gåva från kusinen!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards