Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Sofia - 25 maj 2015 16:08

Vi fick en fantastisk lördag och söndag. TACK!!!! Sol och blå himmel. Befann man sig i lä var det riktigt varmt och som skydd mot den kalla vinden finns ju kläder att ta på….. Mina fina föräldrar kom på besök igår och meningen var (vilket jag också skrev igår) att åka till Tomtabacken och ta med fikakorgen dit. Vi struntade i det – njöt av solen utanför huset istället och som sagt – Tomtabacken ligger kvar ett tag till. Jag fick en fin ofödelsedagspresent av mamma – en härlig bricka med tapetmönster – behövde verkligen en sådan. Pappa såg att gallret på marken vid entrén var fullt med skräp och torra löv och fixade till detta. Han ser sådant som jag inte ser och det blev så snyggt. TACK mor och far – ni förgyller min tillvaro!!


Ja – vi fick två dagar med sol och värme i helgen. Idag är ordningen återställd. Regn. Hittills har inte garderobens klänningar fått något slitage…. Dagens promenad till jobbet idag var det regnkappa på som gällde. Vädergnäll igen och jag har packat ned träningskläder för just regn då väderappen skvallrar om just regn i Stockholm. Sedan den 13 april har tre resor till Stockholm lyckats pricka in sig i kalendern på jämna veckor då jag har barnen. Så otroligt tråkigt. Kurs nr 2 i komponentavskrivning stundar och jag hade kunnat göra nästan vad som helst för att slippa åka… Nästan…. Finns absolut ingen glädje över att åka iväg från barnen idag och jag hoppas att tillfredsställelsen att lära sig nya saker verkligen uppväger denna gråa känsla. Önskar man kunde trycka på en knapp så man var hemma igen. Liljeholmens stadshotell två nätter med två kollegor. Kursen/föreläsningarna håller till på Lustikulla Konferens och Event och jag hoppas det blir lika givande som namnet är roligt. Barnen reder sig – de börjar bli stora – det är mest jag själv som blir så låg när tid med dem går bort…..träffar dem så lite ändå….


Landar i huvudstaden ca 20.00 och sedan ska man åka tunnel ut till Liljeholmen så kvällsnöjet innan kudden blir mobilsamtal till Ulriksdalsgatan (och till Landsbro såklart)!


Avslutar dagens inlägg med att gratulera min bästa vän Susanne som nu är ett helt år äldre än vad jag är (fram till den 9 juni :) Tusen grattiskramar!!!!!! Grattis oxå till bästa frissan Maria i Sävsjö! Det dröjer dock länge tills du är lika gammal som jag är....... :) 


 

Snyggaste brickan fick jag!!!

 

Äntligen en fika ute!!!!

 

Stella hjular.....känner igen mig...sedan förr....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards