Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

Finns det dåligt väder...?

Av Sofia - 2 juni 2015 19:54

Nämen jag tror vi får vänja oss helt enkelt. Vänja oss vid 7 grader och regn trots juni månad. Det är liksom inte lönt att hänga läpp och vara smått irriterad över vädrets makter (även om det suger) - det blir ju aldrig någon bättring. Man får istället se de små ljuspunkterna. Det regnade inte hela dagen idag. Det var faktiskt uppehåll lite då och då.


Det var ett tag sedan jag la undan en av mina bästa vänner. En svart underställströja av märket Craft. Alltid varm och go trots kyla och den andas (låter nästan som om den lever). Idag återuppstod den hur som helst - den åkte på under löparjackan när jag tog eftermiddagens/kvällens löparpass. Trodde nog inte jag skulle dra på den förrän nån gång i oktober men ack så fel man kan ha. Vi var inte många som var ute o sprang idag men jag mötte en annan löparrinna och det var med ett leende vi nickade mot varann. Skönt - eller hur Kea? ;) Å kan man golfa i detta vädret i över 5 timmar kan man springa i drygt en - det är ett som är säkert. Frågan är vem som är stolligast?


Idag fick jag faktiskt två nya koloniägare. Jag och jag - Nässjö kommun servar ju med lotter både på Sköldmön och i Åker. Det har varit svalt intresse på den fronten i år. Ja, vem vill befinna sig på en liten gräplätt i 7 grader och regn....å de fröer och plantor som tar sig får man väl inte skörda förrän till jul...? Bitter? Nej, inte det minsta. Har bara en blivande student som ska traska på röd matta i morron och det vore ju så lagom kul om det öste ned. Inte roligare på lördag när de springer ut från Brinell. 


Har redan börjat tittat på resor till solen.....


Ha en fortsatt fin kväll!!!


 

Skön trots regn och blåst....men skönast är väl ändå att ställa sig i den varma duschen efteråt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards