Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Sofia - 5 juni 2015 17:53

Just i dag - femte juni - föddes min farfar John 1901. Har inte jättemycket minnen av honom då jag bara var 8 år när han dog. Minns att han rökte pipa och hade ett askfat med en fågel på. Han var en hejare på hästar. Otaliga är priser och sliverskedar för hans premieringar av ardennehästar. Tidevarv komma, tidevarv försvinna, släkten följa släktens gång... Jag sjöng på en begravning idag. Jag kände inte personen och inte heller träffat honom men blev ombedd av släkten som är bekant. Det är alltid lika hedersamt att bli tillfrågad att sjunga i olika sammanhang och kanske mest av allt på just begravningar. Det känns! Det kommer väldigt nära! "Himlen är oskyldigt blå" och "Håll mitt hjärta" var önskemål vilket jag övat senaste veckan. Att sjunga i ett varmt och fullsatt Anneforskapell är en utmaning och uttrycket "sjunga i en säck" är rättvist. Det gick dock mycket bra och lättnaden efteråt är lika skön som när folk - både okända o kända tackar och ger positiva kommentarer. 

Fick panik när jag skulle öva. Hittade ett par gamla sköna sandaler som passade bra till min svarta sommarklänning (dagens sol till ära). Det var ett par år sen jag använde dem och helt plötsligt innan jag skulle gå in i kapellet TAPPADE  jag båda sulorna (låg klack i nån typ av gummi-plast-material). Materialutmattning? Märke = Vaga Bond och skon i läder... Hem efter övningen och hitta nya skor - dock inget större problem...

Är nyss hemkommen från Renstigen 11 och student-fix. Dekorationer, blågula band, blommor, ballonger, fixa extra porslin....åka handla mer blommor - lupinerna vissnar!! Allt för att Johanna ska få en fin student. Ingenting sitter utanpå när det gäller mig. Det känns....många känslor dräller över mig....Johanna som slutar skolan - mitt första barn som nu glider ut i riktiga livet med alla krav och frågetecken.....befinna mig i mitt gamla hus. Det är mycket som känns.

I morgon är det dax - hoppas på sol! Hoppas på glädje! Min första student att delarrangera....det blir förhoppningsvis tre till!!

Ha en fin kväll!!

 

 

Farfar John och farmor Hildur utanför deras första hus i Ljunganäs

 

Begravning idag

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards