Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

En promenad högt över havet full av skratt....

Av Sofia - 16 juli 2015 16:23

377 m. över havet. Där startade vi idag vår vandring. Från Tomtabacken till Vikskvarn. Förutom Falla mosse var det mycket mer mossmark....mycket brädor att gå på. Vissa sträckor var "lagade" och det fanns fina breda och stabila plankor att gå på. Vissa sträckor var mindre bra..... Jag bjuder på en filmsekvens där jag ännu inte har blivit blöt om fötterna. Det blev jag här. Å visst var det så att han som gick framför mig tyckte det var lite halvknepigt att komma över vattenhindret (flera stycken) eftersom han filmade mig som kom efteråt. Jag har kollat på filmsnutten många gånger i dag och skrattar lika mycket varje gång. Jag ser så tafatt ut, blandat med feghet och viss panik. Som min kusin Mia skrev på Facebook - "det är inte farligt att bli blöt om fötterna"... Nej, jag vet och när jag väl hade blivit det var det ju inte så farligt....jag blev det fler gånger under dagens promenad. 


En mycket härlig sträcka på Höglandsleden och vi fick två st mycket sköna fikastunder. Perfekt väder - lagom varmt, svalkande vindar och inte en droppe regn.... Det blir fler sträckor - kanske inte just den här - inte i gympadojor i varje fall utan i gummistövlar. Dagens etapp var "bara" cirka 17 km men en enormt skön runda. De höga höjderna, de karja mossarna, vackra Davidstorpasjön och alla härliga öppna ängar och all fin skog. Vi gick i lagom tempo så man kan uppleva allt ordentligt, se, lukta och höra....på mitt gapflabb.....


Ha en fortsatt solig torsdag!


 

Jag fotar utsikten!!

 

Tomtabackstornet

 

Jona klättrade upp i tornet - inte jag. Ungefär lika rädd för höjder som för att bli blöt om fötterna... :)

 

Utikt från Tomtabacken

 

Selfie högt över havet

 

Gofika nr 1

 

Nya fina plankor....bitvis...

   

En av Sydsveriges högst belägna mosse - Falla mosse

 

Vackra men inte mogna

 

Mitt ute i skogen - fingerborgsblommor 

   


 

En sträcka med älggräs

 

Davidstorpasjön

   

Fika nr 2



  Dagens skratt.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards