Alla inlägg den 20 juli 2015

Av Sofia - 20 juli 2015 19:30

Dagen gick i golfens tecken. 18 + 18 hål (varav 9 hål på den nya korthålsbanan) på Vetlanda Golfklubb. David och Jonas spelade och jag gick med. Vi kan kalla att jag var ett mentalt stöd.....eller bara, kort och gott sällskap. En underbar dag hursomhelst med nästan bara sol. Efter denna morgonen där regnet öste ned var ju bara det en bonus. Efter halva tiden blev det macka och kaffe o sedan på'et igen. Jag är sugen på att börja spela MEN....jag är ju inte bara mamma - (med diverse andra intressen...) jag är även realist. Jag förstår inte hur jag ska hinna helt enkelt. Å innerst inne (ännu) vet jag inte om jag vill "offra" en löparrunda för en golfrunda på 4-5 timmar. Men.....man kan börja när som helst...!!!! Jag har ju hela livet på mig...eller möjligen halva...


Grabbarna var nöjda för det mesta. Vissa slag är suveränt bra och vissa är lite i skogen. Man hittar alltid några andra bollar och summa summarum gick vi nog med vinst. Bollar är inte billiga (beror lite på vilka du väljer). Jobbigt att leta i vattnet....


Elin och Stella befinner sig i Torset. Elin ska måla morfar och mormors carport och Stella ville oxå stanna kvar. Å det har inte bara arbetats - de har hunnit med mini-golf och räkmacka i Vallsjöbaden. Lite lantluft skadar inte för de där två. En helbra dag och solen skiner även nu ikväll. Jag lever och mina närmaste likså. Det är lycka!!!


 

Ett litet collage från dagen. Vackra röda näckrosor hittade jag oxå......

 

Håll med om att jag ser proffsig ut med klubborna...o jag kan typ bara träffa bollen på rangen. När den ligger i gräset går det inte alls lika bra :) Men förhoppningsvis kan jag lära mig...nån gång....

 

Mor (den eviga caddien) och David



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards