Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Sofia - 21 juli 2015 17:53

Nej, det är inte lika skönt och behagligt när det regnar. Så är det. Hade ändå (!!) en väldig tur med nederbörden på dagens golfrunda. Den startade kl. 06.05 på Nässjö golfbana och visst - det kändes liiiite tidigt när klockan ringde. MEN!! sova kan man ju göra när man blir gammal och är det gubbagolf hela förmiddagen gäller det att boka en tid tidigt eftersom mycket är upptaget. På hål 16 började det regna kraftigt (före detta var det "bara" kallt) och det var rätt skönt att sätta sig i bilen och åka hem. Jonas gjorde idag en suveränt bra runda och för David gick det något sämre än i går MEN han gjorde en birdie vilket hjälpte upp humöret och stämningen. Ja, golf är ingen lätt sport - har aldrig påstått och kommer aldrig att påstå...


Sedan var det dax för en löparrunda och jag vääääägrar låta regnet begränsa mig och mina planer. Jag har synnerligen svårt för att ge mig ut när det regnar (börjar det regna under rundan gör det mindre) men idag gjorde jag det. Å jag är väl inte tokigare än alla golfnördar som skjuter sina vagnar i regnet. Det är ingen större skillnad. Vi befinner oss i skogen, både jag och dom.... Där slutar likheten. Jag letar inte efter bollar i terrängen och för mig är tempot lite högre.


Nu har mamma och pappa skjutsat Elin och Stella hit och jag har bjudit på kaffe. Jag hade tänkt att baka bullar på semestern men idag fick det bli köpefika. När Stella ville ha en halva till av favorit-wienerbröd-med-pecannötter sa mormor "Nej, du åt inte upp mina älgrullader till middagen" varpå Stella svarar "Men seriöst - det som var i, såg ju ut som bajs......". Mormor tog inte detta så hårt men det klart.....hemmagjorda älgrullader fyllda med katrinplommon borde kanske få ett något högre omdöme. Av erfarenhet smakar de ljuvligt!!!


Flickorna har haft det superbra på landet och det blev inte bara målning och jobb - det blev lite golf och glassfika oxå...


 

Minigolf i Vallsjöbaden

 

Glassfika i Vallsjöbaden


 

Fika i Torset



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards