Direktlänk till inlägg 25 juli 2015

Återfunnen Whiskey..... The cat is back!!

Av Sofia - 25 juli 2015 12:33

Vår katt är tillbaks och LEVER! Jag har hoppats och hoppat i över en vecka och varje dag fyllt på rent vatten utifall att han återvänder. Någonstans längst inne hade jag nog redan börjat sörja....... Vår familj har under åren drabbats av två kattförluster (sjukdomar) och nu var jag inte särskilt positiv. Igår fick jag ett SMS av Ulf att han via en jobbarkompis och bilderna på Facebook sett till katten i Södra Målen (ville katten månne leka med hjortarna?) och mycket riktigt var det där han var. Blev hemhämtad i går, pigg men något mager. En keligare katt har jag knappast träffat när jag kom hem i morse. Han buffade och puffade på mig och kelade till och med min mobil när jag skulle ta kort på honom. Å han åt och åt och åt och åt.... Härlig känsla att ha honom hemma igen. 


TUSEN  TUSEN  TACK alla ni som delade min efterlysning och bilder på Facebook! Det gav resultat! Helt underbart!!


Nu ligger jag och katten och myser i regnet. Jag ska vila en stund innan jag hoppar in i duschen och festfixar till mig. Ikväll är det dax. Sällan har jag känt denna nervositet inför en fest. Min enda roll i det hela är att jag älskar honom som fyller vilket i och för sig inte är någon liten roll i rent generellt och inte heller i detta sammanhanget. Jag ska sitta vid Jonas sida och jag hoppas att alla får det trevligt, gott och roligt TROTS det utlovade regnet. Det har ägnats extremt mycket tid åt att förbereda denna 50-årsfest och igår när barnen hade åkt på sina håll stod jag i timmar och rengjorde glas (tänk 40 x 3 glas).... Det är en härlig känsla att befinna sig i ett festförberedande hus - en förväntan blandad med lite nervositet. Jonas dotter som är ansvarig för "eventet" har tänkt ut allt i minsta detalj och det ska bli en fröjd att se resultatet när jag kommer dit idag. Jag hoppas för alla inblandade att det blir en bra kväll!!!


Ha en fortsatt fin lördag!! Det kommer vi att ha! Helt säker på det!!


 

Whiskey är tillbaka! Keligare än någonsin och lite trött....

 

En styck hungrig katt

 


Festfixeri på hög nivå



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards