Alla inlägg den 26 juli 2015

Av Sofia - 26 juli 2015 15:22

Glad, lycklig, lättad, trött.... Ord för denna dag. Dagen efter festen. Jonas 50-årsfest. Helt underbar och perfekt från början till slut. Alles! Alles! Alles! Micaela, Jonas dotter - den suveräna festarrangören hade planerat, fixat, donat, grejat och tältet blev som utlovat = ett palats. Gästen gör festen - visst är det så men i kombinationen av underbara människor, suveränt god mat, vacker dukning - ja, en mer lyckad tillställning får man leta efter. En grej kunde vara bättre och det stavas väder. Det rår man dock inte över och vi hade ändå tur - regnet hörde upp och ingen tänkte på det skyfall som fallit timmarna innan. Tusen tack till alla! Njut av bilderna. 


Själv kunde jag inte slappna av förrän jag hållit mitt tal vilket i vanlig ordning är en dikt. En av de väldigt många jag redan skrivit till Jonas men som inte publiceras offentligt förrän i bokform i framtiden..... Var nervös igår när jag klingade i glaset men jubilaren blev såååå glad för orden och DET är det viktigaste!!

 

 

JONAS 50 ÅR

Jag hade velat sjunga en sång för dig ikväll
Men nervositeten gör att det går bort
"Jag ger dig min morgon" i alla fall
Du får istället ytterligare en dikt - o inte så kort

Egentligen räcker det med tre små ord
För att förklara allt det jag känner
JAG ÄLSKAR DIG - det liksom räcker
Då förstår du, din och min familj o våra vänner

Men ikväll vill jag säga något mer
Trots att du inte vill vara i centrum - i festens mitt
Men fyller man femtio får man gilla läget
Ett uttryck som verkligen är ditt

Du tänker aldrig på dig själv
Livet är som det är - din inställning är klar
Du månar om alla andra i din omgivning
Ett motto och tanke som är helt underbar

För mig har du fyllt rätt länge
Och några presenter har du redan fått
En underbar weekend och tid i Helsingborg
men kände denna veckan att jag missat nåt

Har haft förmånen att få gå golfrundor
Med dig o med min son David 13 år
Tyvärr kunde han inte va med här ikväll
Eftersom han är på bandyläger o i målet står

Kanske har jag mot din vilja introducerat sporten bandy i ditt liv
med tanke på din bakgrund med hockey o puck
I Stinsen Arena bad du om en kikare så du kunde se bollen
Men du analyserade rätt fort Nässjö IF's ungdomsspel och helt utan suck

Å så till golfen igen
o det extra paket som jag har
Som kommer göra dig gladare
Än både birdieputt o par

Att leta bonusbollar tar väldigt lång tid
Varsågod här är 12 nya fina
Så du slipper du gå ner dig i vattendrag
Dessa är nu helt o hållet dina

Å jag förstår ju att framtiden för mig är rätt given

och måste ta tag i saken fort
Vill jag träffa dig ofta måste jag själv börja svinga

och skaffa mig ett grönt kort

Varsågod min älskling!

 

Snart kommer resten av gästerna. Stella på plats!

 

Jag och huvudpersonen inför kvällen! Vilken tur att jag valde blå klänning till kvällens färgtema

 

My place

 

Jonas tillsammans med kockarna och servitrisen Rebecca i köket

 

Bålen...och mycket annat....

 

Festfixaren Micaela - grym är du!!

 

Det VAR lika gott som det lät...

 

Förrätt

 

Tartar... Mums

 

Varmrätt

 

Efterrätt

 

Blommor och vackert kort

 

 

 

Festfolk

 

 

 

Susanne, mina bröder, Monica, mina barn och Alexander

 

Jonas mamma Birgit och min pappa Kenneth

 

Mamma samtalar med bordgrannen Hans

 

Far och son - Jonas och Pelle

 

Far och son igen... Erik o Jonas

 

Stella, Alexander och Monica

 

Johanna, Stella, Jonas och jag

 

Fina Susanne

 

Min älskling med sina underbara barn


 

Mörkret faller

 

 

 

Jonas önskade sig vin och det blev några flaskor....och lite annat...fiskedrag...knivar...ostar..kex...marmelad

..och golfbollar :)

 

Idag - några timmars röj.....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards