Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Sofia - 6 augusti 2015 12:01

Jakten på lycka. Den är ständig för många av oss. Stunder av lyckorus är för mig dessa korta och flyktiga ögonblick....en tanke...en liten stund....oftast har det med samvaro att göra. Som igår när vi satt och alla mina barn är samlade. Syskonkärlek växlas med syskongnabb på en hyfsad nivå och jag känner en intensiv kärlek till dem alla. Så stor så det inte går att beskriva med ord... På samma gång känner jag en oförklarlig rädsla att något ska hända dem... Den där oron är mer eller mindre lätt att tämja och den ställs ofta mot den förnuftiga frågan. Ska jag oroa bort hela livet....? Oro som ibland förmörkar lyckorus och gör det korta ögonblicket obefintligt...

Idag kommer mina kära föräldrar och hälsar på. De stannar ett par timmar och tar sedan med Johanna o Elin hem. Skönt att få äta nåt gott ihop innan de far hem. Senare ikväll kommer Jonas. Hans första jobbarvecka blir kort o han fick en extra dag här vid havet. Tanken på att han ansluter gör att fjärilarna i magen flyger en extra tur. Härligt att få två dagar vid havet tillsammans och ihop med den skara som är kvar!

Nu går vi till stranden en stund. Johanna och Elin gick upp tidigt (kl 08.00 ÄR tidigt för dem) och åkte till Ullared. Underbart att äldsta dottern har körkort och att jag mer eller mindre "betalade mig ifrån" eländet...

Ha en fin torsdag!!!

Till stranden....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards