Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Sofia - 31 augusti 2015 21:32

Ja – aktiviteterna skiftar…. Rubriken är morgonens första hållpunkt och kvällens sista. På plats på Ryhov i Jönköping, avd klin fys, redan kl. 07.30 Tidigt!! Scintigrafi av lungorna och jag fick en injektion av radioaktivt spårämne i blodet samt andas genom något konstigt munstycke. Förklaringen löd: Man ser då lättare luftflödet och blodflödet i lungorna. Radioaktivt…..låter ju verkligen inte trevligt men jag tror de vet vad de håller på med…. Panikkänslorna var nära när apparaten (gammakameran) kom närmre och närmre…. Gillade verkligen inte denna dryga timme för att uttrycka det milt. Snabbt tillbaka till jobbet och mackan jag köpte på sjukhuscaféet och åt i bilen smakade ljuvligt.


Back to work. Missade en kollegas medhavda blåbärspaj till förmiddagsfikat…synd….dock inte särskilt konstigt med tanke på alla läkarbesök… Idag var det extra mycket problem eller f’låt möjligheter att ta itu med. Fel på inloggnings-”nånting” i vårt fastighetssystem och eftersom det i många av mina arbetsuppgifter är navet blir det lite jobbigt. Systemet har mycket information som jag inte har någon annanstans och dessutom är det svårt att förbereda hyreskörning om inte detta lilla program vill fungera. Vår avdelning för IT-stöd (HIT) lyckades inte lösa felet förrän på eftermiddag men jag var tacksam ändå. Sedan skulle jag ännu senare på eftermiddagen köra just hyreskörningen för oktober och då kom nästa felmeddelande.... 1000 kliande myror for i min kropp för kännedom.... En mycket klok person tillika nära vän brukar säga att "datorer är djävulens verk" och jag är benägen att hålla med....ibland...


Stella har börjat på teater och idag var första gången. Naturligtvis ville jag (bör) gå med henne och dessa tider ligger ju inte heller efter kl. 17.00 – tur att jag har så nära till Pigalle. Det hade varit jättekul så jag hoppas att hon nu fortsätter. Personligen tror jag verkligen det kan vara något för henne.


Centermötet var som alltid intressant och fullt med bra diskussioner. Inte klokt vad tiden går fort. Vi har möte cirka en gång i månaden och jag svär på att det var förra veckan vi var samlade…… Jag gillar verkligen vår grupp av människor. Åldersmässigt ett långt spann och våra erfarenheter, yrke och liv gör oss till en brokig skara. Kanske är vi inte alltid av samma åsikt men det är högt till tak och tiden går fort...alltför fort. Många klokheter yppas och jag tar alltid med mig och begrundar.... På tapeten ikväll fanns våra utmaningar (möjligheter) med invandring och att t.ex få dem snabbare ut i arbete. Regelkrångel och något - ja, sämre löner!!! vore kanske en av många lösningar.... Eftersom morgonen blev TIDIG ska det bli så otroligt skönt att krama kudden. Den friska höstluften strömmar in genom det öppna fönstret och det är som om John Blunds sömnpulver fastnar på mig extra fort och extra hårt….


Natti natti!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards