Alla inlägg den 10 september 2015

Av Sofia - 10 september 2015 19:05

Har precis varit i Äsprilla. En ny löparrunda här (start/mål i Landsbro). Undra just hur många fina löparrundor det finns här med omnejd...... Tur att jag har sällskap - annars skulle jag inte hitta. Å detta sällskapet. Har ALLA som är födda med efternamnet "Karlsson" denna extrema vinnarskalle? Jag har väl lite medskickat men när det gäller Jonas finns ju inga gränser. Han och alla hans barn, mina fina Karlsson-kusiner.... Vinna!!!!


Det fanns en tid då han fick kämpa för o hänga med mig....men allteftersom löparpassen har ökat i antal har han ett vansinnigt tempo och kan hålla det mycket bra. Jodå, förvisso - han är man och män är snabbare och har mer styrka men ändå. Nu är det jag som får kämpa för att hänga i. Dagens tur slutade på 15 km och jag hade rejält med ork. Supernöjd!!! Gott väder - sol och hög luft! En av de vackraste rundorna på länge. Äsprilla är såååå vackert. På Vetlanda kommuns hemsida finns att läsa: "Äsprilla är en liten by som ligger cirka 5 kilometer söder om Landsbro. I norra delen av byn ligger en gård som sköts nästan enbart med traditionella metoder. Detta ger upphov till ett rikt växtliv där tätört, gräsull, slåtterblomma och Jungfru Marie nycklar är några i mängden av de växter som frodas där."  En välbehövlig runda. För själen. Rensade bort mycket oro....för ett tag! Ryggen höll även om den "känns".

 

En intensiv vecka är snart till ända. Framförallt när det gäller känslor, tankar och inuti. Hoppas morgondagens födelsedagsfest för Stella och David blir en mycket trevlig kväll samt efterföljs av en lugn och skön lördag-söndag.


Ps. Jag vill tacka alla fina människor för varmt stöd och cyberkramar när det gäller mitt beslut att hoppa av mitt politiska uppdrag i BU-nämnden. Jag är tacksam för att alla förstår.


Ha en fortsatt fin torsdagskväll!!!


 

Äsprilla

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards