Alla inlägg den 13 september 2015

Av Sofia - 13 september 2015 20:17

Söndagsmörkret sänker sig över Nässjö. Borde gå ut i förrådet och ändra timern till "varde ljus" kl halv åtta. Det går fort nu. Samtidigt som jag välkomnar värmeljus-tiden o soffmys hatar jag det som komma skall. Hata är ett starkt ord men det stämmer. Höstrusk och vinter från oktober till april - sådant är ju Sverige. Inte så mycket att välja på om man valt (fått förmånen) att bo här. Är extremt tacksam att jag är svensk såklart. Förutom möjligen då vädret...halva året...

Har suttit en stund med några olästa Allt-i-hemmet. Nu blir det en chans att hinna gotta sig en minut då och då med inredningsblaskor istället för möteshandlingar betr BU.... Å jag gillar inredning och läsa om olika hem, stilar, detaljer. Ibland går det ju dock överstyr och jag tycker det är själlöst och supertråkigt när hemmen ser ut som möbelvaruhus. Mix av nytt/gammalt/fått/personligt är roligare och trots att mitt (en gång i tiden svindyra) matsalsbord i massiv björk inte!!! är alls modernt skulle jag aldrig drömma om att slänga ut det till förmån för något hippare.

Å jag går en sväng i vårt fina vardagsrum och njuter lite av mitt bord med fina duken som heter Sigrid - inköpt i gamla stan i Stockhom. Mammas medhavda ros från i fredags gör sig fint där och även orkidéblomman i glasskålen jag fick av Johanna i somras, kristallyktorna - julklapp från jobbet i två år samt tre ljusstakar från IKEA, fina Ernst-vasen med grön blomma - fått av Susanne. Billigt, dyrt, personligt... Nice!

Ha en fortsatt ho kväll!

Matsalsbord dom jag gillar

Färska blommor som doftar underbart men David tyckte det luktade kattpiss...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards