Alla inlägg den 22 september 2015

Av Sofia - 22 september 2015 19:18

Nu är det höst. Mycket höst. Jag planterade ljung igår och jag gläds åt resultatet. Vackert och billigt. 4 för 99 kr på Interflora Fresh. Jag behöll murgrönan som fått vara med sedan penséerna byttes mot sommarblommor. Snålt eller ekonomiskt – en knivig fråga....


När vindarna blir kallare och regnet känns ännu blötare är det gott att titta på sin nyss nedladdade ”rese-app”. Inga ord behövs….bara smaka på namnet och se bilden på första anhalten. Orlando, Florida….. Jag får fjärilar i magen bara vid tanken. Från Orlando bär det av med båt, modell större, ut på Karibiska havet, några stopp på såna där öar man bara ser på bilder och drömmer om…sånt som inte händer mig..... Båten lägger till vid hamnar i Haiti, Jamaica, Grand Cayman (nån engelsk ögrupp), Mexico och så vidare tillbaka till Orlando. Å ja!!! vi valde till utsides balkong så inte klaustrofobin någongång ska infinna sig. Skulle det förmodligen kännas trångt i hytten så är båten mer än rymlig och det kommer inte saknas aktiviteter. Det är härligt att se fram emot och det hjälper mot kommande kyla…... När Sverige visar sin kanske träliga sida (vädermässigt) åker vi…7 november…


Det är mycket snack om regeringens budgetförslag som släpptes i går. Intressant att höra debatten igår mellan finansministern Magdalena Andersson och moderaternas ekonomiske talesman käbbla. Spontant känner jag att förslagen är ett hot mot jobben och framförallt ett hot mot landsbygden. T.o.m oberoende expertis är enade om att budgeten inte ger fler jobb, tvärtom färre. Att nagga i ROT och RUT ökar dessutom chansen för svartjobb. Positivt är att det satsas på utbildning – och ja, pengarna måste ju tas någonstans. Ökat pris på drivmedel…. Susanne min vän i Sandrydet – där ut i skogen, en bit bort från Sandsjöfors…. Du kanske kan be att Länstrafiken gör en avstickare förbi ert hus så du kan åka kommunalt?.... Å jag kanske kan börja ta tunnelbanan till Landsbro i fortsättningen. Å jag hoppas verkligen att regeringen bjuder på tåg och logi så jag också kan nyttja alla gratis inträde till våra muséum…. Stockholm tycks tro att vi alla bor där! Tjoho!


Efter en mycket lyckad arbetsdag (jag känner mig riktigt duktig) är det en AWESOME kväll!!!!! 


 

Ljungfint!!

 

 


Utifrån höstrusket ser det mysigt ut...därinne...


  


  

Drömrutt...


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards