Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Premiär för NHL, älgar o gott 80-årsfika!!!

Av Sofia - 11 oktober 2015 17:57

Nu börjar det igen. NHL-premiär och ett speciellt lag ligger mig extra varmt om hjärtat. Förstås!! Ottawa har inlett med två vinster och i natt gjorde Erik tre assist i matchen mot Toronto. Gött mos!!! Det har varit mycket snack om att han klippt av sig håret och nästan mer fokus på den detaljen i tidningarna än kommande spel… Ja, nu är det igång och många många matcher ska spelas. Att fadern ligger sömnlös och delvis jag också…man får väl helt enkelt ta det. Spänning på hög nivå och det ska bli spännande att följa ligan och var Ottawa ska hamna i år…slutspel förhoppningsvis såklart!


En strålande söndag. En härlig sovmorgon. En skön löpartur. Överraskningsfika för min far som I MORGON fyller 80 år. Vi ha kalasat för honom med stora hippa i augusti MEN såklart att vi barn och barnbarn måste fira honom i samband med den stora dagen. En Romeo och en Julia fick det bli i present (två nya havtornsbuskar). De där bären är nyttiga och fulla med vitaminer och oxidanter. Goda kakor och god tårta fick vi och det var en mycket mycket mysig stund!!


Å i morgon är det jaga-älg-premiär. Ska nog några veckor framåt inte springa så mycket inne i skogarna…utan mer på vägar där inte jägare befinner sig. Utifall att man i sin rosa löparjacka bli tagen för en älg…. För gaseller är väl inte lovliga nu va?


I skrivande stund jäser pizzadegen i köket och taco-resterna får bli fyllning. Go söndag alla!


 

Hur överraskad var han egentligen....? :)

 

Lukas, Simon och Kenneth

 

Monica, Lotta och Anders

 

Jonas och jag

 

Mor, Kristin och Lukas

 

Pelle, Monica och Lotta

 

Här sitter yngsta kusinerna. Stella, David och Elin

 

Mor min med min far 79 år och 364 dagar!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards