Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Höstlovsmys

Av Sofia - 28 oktober 2015 17:07

Hektiska tider. Vår arbetsplats ombyggnation har varit rejält försenad….kan knappt hålla reda på alla månader och då det egentligen var meningen att nya cafeterian skulle tas i bruk och när vår avdelning skulle ansluta sig till övriga förvaltningen på nedre plan. Naturligtvis!!!! inträffar nu själva flytten exakt när jag ska ha semester och flyga iväg över halva jorden. Det är lite typiskt. Är mer än beredd att använda kommande helg eller nästa veckas kvällar till flyttlaset MEN det finns en överhängade risk att de nya kontoren inte är inflyttningsklara…. Samtidigt står det nya människor och vill in där jag sitter….. Kan och vill inte oroa mig och hoppas bara att ingen annan behöver bry sig om mina saker när jag är borta…. Dessutom vill jag ju själv få upp mina grejer där jag vill ha dem….. En dag i taget.....samt andas lugnt...


Hittills har det varit en suveränt bra höstlovsvecka. Bara känslan av att barnen är lediga och får lite sovmorgon är glädjande. Förra året tog jag med mig alla kidz till Malmö för några dagar. Bodde på hotell två nätter och åkte över Bron med tåg till Köpenhamn, satt ute och åt på Lilla Torg, kollade affärer (många affärer). I år blev det ingen större utflykt men i går åt vi underbart god hämtmat från CocoThai och i eftermiddag blir det Afternoon-tea på Thimons med mina favorittwins Hea och Mia + Signe och Stella och även Elin och Johanna ville följa med. Mysigt värre! David har hela dagen haft läger med Smålandslaget i bandy. Till kvällen mer bandyträning! Det var en mycket bra dag enligt honom!!


Nej, det är inte alltid värsta grejen som är värst och bäst för barn (läs jag HAR inget dåligt samvete för att jag åker utan dem på semester nästa vecka........) I söndags hade jag gjort tacos. Elin kom ned i köket och utbrast. "Jag blir tårögd - jag som trodde det skulle bli vanlig kvällsmat och så har du gjort tacos! Vad gott!". Att höra det gör mig tårögd.


Ps. Vanlig kvällsmat är macka, fil, ägg - ingen skit det heller men...just vanligt.....


Ha en fin kväll!!



 

I väntan på tåg till Malmö - höstlov förra året.

 

I Köpenhamn

 

Vi satt ute och käkade på Lilla Torg.

 

Mor och dotter!

 

Framför köpcentret Euphoria

 

Genom tiderna mitt allra sämsta köp. En dyr Desigualväska - oäkta och typ ALLT som kunde gå sönder på en väska gick sönder inom 8 mån...


 

Stella mumsar på en munk höstlov 2015

Elin och David höstlov 2015

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards