Direktlänk till inlägg 8 november 2015

Till havs!!!

Av Sofia - 8 november 2015 23:05

Det är en märklig känsla att vakna mitt i natten kl 02.00 o vara HUR pigg som helst. Jetlagen gör sitt men jag trodde nog att jag skulle va klubbad säl till framåt 9 am. Vi tog en morgonpromenad kl 6 och såg solen gå upp över Orlando. En ägg, bacon- o ostmacka på ett hak o blaskigt kaffe. Ett dopp i hotellpolen och på Jonas initiativ en pass på löparbandet. Å jag tackade inte nej. Vi hann hur mkt som helst innan vår trevlige taxi-chaufför (från igår) tog oss ut till hamnen. Han informerade om allt värt att veta betr incheckningen på båten (han har väl kört en del folk till dessa kryssningar) o tog bara 100 dollar för 1 h bilfärd. Han kommer o hämtar oss nästa söndag för samma pris. Check!

Första lunchen är avklarad. God o fräsch buffé. Det lär dock ta tid att lära sig var allt finns. Man hittar nog som bäst när vi har kryssat klart. Vår balkong är stor vilket jag inte trodde. Typ 2*4 meter o det är inte dåligt. Den är varm oxå. 32 grader är det här o när båten väl går fläktar det nog behagligt därute.

Vi har precis varit på säkerhetsinformation och det klart.... Skulle Titanic återupprepas vill jag ju helt klart veta hur jag ska bete mig. Att simma bland hajar känns inte som nåt alternativ.

Nu glider vi sakta fram på havet och har lämnat Amerika för en vecka! But we'll be back!!

Godnatt i Sverige! Godkväll för oss!

Freedom of the seas

Vi får plats

Kl 5 pm - avfärd

En selfie varje dag är ett måste

See you later Orlando

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards