Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Jag vägrar vara rädd....

Av Sofia - 20 november 2015 17:18

Världen är oroligare än på länge. Efter Parishändelsen har man höjt hotnivån på flera håll, även för Sverige och det känns som att många "håller andan". När kommer nästa attentat? Nästa bombhot? Å vi är och har kanske varit, precis som Löfvén säger - naiva. Nu ligger det väl för normala människor (jag tillhör den skaran) som tror alla om gott. Klart som 17 att det finns vissa rötägg och idioter bland alla nyanlända som kommer hit. Å andra sidan finns det ju kriminella och brottslingar bland de vita oxå.... Vi i Sverige kanske är lite långsamma att lagstifta handlingar som brottsliga och därför har det förekommit att flyktingar har flytt för livet hit, fått en bättre situation och SEDAN går och ansluter sig till ISIS, åker tillbaka och krigar för deras sak. Därefter kan de komma tillbaka till trygga Sverige och leva som vanligt. De skulle utvisas med omedelbar verkan och ALDRIG få återkomma. Rättegångarna skulle dessutom ske i deras länder och inte här. Nej, det funkar inte så bla, bla, bla - men ÄNDRA på det då!! Snabbt!!


Ett annat mycket bra alternativ som en när och kär vän hade. När det uppdagas att en i en familj har anslutit sig och krigat (det sker ju oftast utan vetskap och i hemlighet) för ISIS - utvisa HELA familjen! Det kanske låter hjärtlöst, hårt och grymt men det skulle hursomhelst eliminera detta beteende. Familjen betyder allt!


Jag är oerhört tacksam att jag är hemma, att jag i dagarna inte ska iväg och landa/lyfta på stora flygplatser. Hade vår resa legat två veckor senare i tiden hade det inte känts speciellt tryggt att dra iväg. Jag är inte heller sugen på att bege mig någonstans, vill bara vara här och häromkring. MEN.....jag vill inte vara rädd. Jag vägrar att vara rädd även om det är svårt. Det är ju det de där idioterna vill - de vill sätta skräcken i oss. Vad de egentligen har för syfte (mer än att förstöra så mycket som möjligt) har jag inte lyckats klura ut. Kanske det kommer nåt bra ur detta oxå - kanske kan övriga världen enas på ett bättre sätt. Vårt gemensamma mål måste ju ändå vara att krossa ISIS - för alltid! 


Jag mår något bättre idag. Halsontet böjrar släppa och livet börjar så smått återvända. Har sovit hur många timmar som helst idag och även i natt. Hade bara ett vaket break när jag lyssnade på Ottawas match mot Columbus blue Jackets. Vinst med 3-0 och två mål från Erik + ett assist. Ja jisses - hur kan man vara så bra? Härligt!!!!!


Minns tillbaka på vår resa och kan känna värmen när jag gick ut på balkongen mitt i natten. 25 grader på natten är långt från dagens första snö och minusgrader. Jag gläds med Stella som blev underbart solig och förvånad i morse. Jag är dock inte lika glad för det vita - jag för kämpa lite mer för att känna glädje över snö och is.... Ständigt återkommande dilemma - men det blir ju ljusare......


Ha en fin fredagskväll!


 

Så glad och förvånad kan man bli när första snön kommer...


En liten filmsnutt från båten vid sista middagen! Man får ett hum om hur häftigt stor den där Titanic-salen var! Jag ska precis hugga in på en sufflé som smakade underbart!!!



 

 
 
Alvis

Alvis

25 november 2015 07:53

Hej! Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.


Vem vet, min blogg kaske är något i din saSE DEN GÄRNA!!

Hae bra ag, Kram ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Sofia

30 november 2015 19:39

Tack fina! Härligt att du läser! Jag ska kika in på din! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards