Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Vatten från taket och muppar i skogen!

Av Sofia - 30 november 2015 19:39

Jag skrev för några veckor sedan att det var en sällsam upplevelse att springa på kryssningsfartygets löparband bredvid Jonas, lyssna på bra musik i öronen och se havet framför oss. Det VAR det! Men det finns olika grader av sällsamhet. Kvällens löparrunda var oxå mycket härlig och en helt ny upplevelse. Att springa i mörket ut till Spexhult med var sin pannlampa, Miriam Bryants tolkning av lördagens Lisa Nilsson-låt i örenen var otroligt häftigt. "Allt jag behöver nu, är att hitta en annan du, det kommer t.o.m bli lätt - du är så djävla inkomplett". Inte för att texten stämmer med min livssituation men låten är en riktigt löpardänga. Att springa utan att vara rädd i skummet var trevligt även att vi ser ut som muppar!


Medan hjärtat och benen (hela kroppen) fick jobba tänkte jag tillbaka på dagens upplevelser. Startade dagen med att vara rädd. Eller rättare sagt - startade natten med att vara rädd. Stormen Gorm blev inte så farlig häromkring men det blåste rejält i trädtopparna. Låg och lyssnade och frågade nån gång: "Träden kan väl inte välta på huset". Jonas svarar med sitt alltid samma lugn: "Jo, men de räcker inte dit vi ligger". Tack!!! Det är heller aldrig roligt att åka vägen mellan Landsbro - Nässjö över Rödja i ottan när hårda vindar utlovats. Två omkullvälta träd fick jag köra försiktigt förbi (avsågade av ngn annan) sedan var det grönt, förutom mycket bös och smylle (grenar och diverse) på vägen. 


På förmiddagen satt jag djupt i arbetsuppgiften hyreskörning januari 2016. Plötsligt kände jag något blött på handen. Flera droppar nådde mina händer innan jag fattade och insåg att det kom vatten från taket. Jag hade velat se hur jag såg ut då. Paff - minst sagt!! Jag ropade snabbt till mig en av alla byggkillar som befinner sig på jobbet och de öppnade innertaket och där fanns ett rör som sprungit läck. Blomkruka fram och det droppade rejält tills de hade satt en "plugg" där den skulle sitta.... Tur att det började läcka en måndag när det var befolkat. Mitt tangentbord var liksom mitt under....


Andra gången jag blev paff var när jag grattade min bror Anders på namnsdagen. Jag fick en hel uppsats tillbaka till svar och undrade i mitt stilla sinne vad som hade hänt?? Han är inte den som är mångordig i SMS-kontakt. Mest = Ok! eller Bra! eller Tack! eller "Vi hörs". Sedan kom det ett SMS till. "Jag testar mikrofontekniken med röstinspelning..." Ha, ha.....


Om bara några dagar får jag flytta in i mitt nya kontor. Längtar till att få fixa allt och få ordning på pärmar och papper. Bara det nu inte är några sköra rör i taket.....


Ha en fin måndagskväll!!!


Ps. Tusen tack Eva och Karl-Arne för en trevlig adventsfika. Underbar lykta som vi snart ska få fyr på!! Å vintillbehören ska vi verkligen se till att använda! :)


 

Två muppar mitt ute i mörka skogen!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards