Direktlänk till inlägg 19 december 2015

Jag har löst klimatfrågan...

Av Sofia - 19 december 2015 16:50

Nej, jag har väl inte direkt löst frågan om jordens alla klimatproblem men indirekt.. Jag har köpt alla julklappar och den känslan är mer än guld. Det är verkligen roligare at ge än att få och när man kommer på en present som man vet kommer passar så in i vassen bra är det sååååå roligt. Att köpa något bara för köpandets skull är lessamt som bara den. I år finns det inte en enda sådan klapp under granen och den känslan är så härlig. Dock har jag skridit över min budget. Det får bli extra mycket pannkakor och havregrynsgröt i januari helt enkelt. Det är ju bra att gynna handeln säger man....och det mottot är verkligen inte svårt att ta till sig.


Igår var det julfest på Tekniska Serviceförvaltningen. Helt otroligt kul. Vi fick INVIGA vår nya cafeteria som är så fin. Mysig och stor på samma gång. Där åt vi enormt god julmat från Parkgårdens kök - utsökt gott! Innan dess lekte vi. På dödligt allvar! Vår förre chef Fredrik Lindgren var med som gäst och där har vi vinnarskallen nummer ett. Vi vispade grädde på tid, sköt blåsrör (öronproppar med spik blåst genom elrör), sprang i korridoren och fick hastigheten uppmätt av en "riktig" skylt, luskade ut vilka kryddor som fanns i plastmuggarna, teamwork = ihopkopplade med blyertspennor på snitslad bana. Alla grenar var riktigt kul och vårt lag kom på delad tredjeplats. Helt ok! Avslutningsvis hade vi en musiktävling och den ska jag sno (låna) till Juldagen i Torset.


Idag smygstartar vi julen på Ulriksdalsgatan 6E. Eftersom vi inte är hemma på julafton och juldagen är det kul att få göra lite julmat.... Vill ju inte bli ihågkommen som en mor som "hos morsan fick vi aldrig nån julmat vid jul".... En kanske konstig tanke som aldrig skulle föresväva dem om så var fallet.... Jag älskar dock att stå i köket och göra mat till de allra närmsta. 


Ha en underbar kväll! Det ska vi ha!


 

Nu är de äntligen inköpta och inslagna! Klart!!!

 

Gårdagens "efter maten". Gott och mycket mättande!!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards