Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Sofia - 4 januari 2016 18:33

Nu är det bandytider. Mycket bandy!!! David har mer än fullt upp. Är det inte match med P16 är det match med Smålandslaget eller elitläger på väg mot landslaget för 15-åringar.... Eller så dömer han någon match...eller är bollkalle eller maskot på någon A-lagsmatch.... Å finns det någon tid över mellan passen så är det friåkning med kompisar.


Idrott är härligt på så många sätt och att spela i lag med andra och får kämpa tillsammans är säkert enormt berikande. Tyvärr har jag inte själv fått uppleva det någon gång....blev tillfrågad vid något tillfälle om jag ville börja spela fotboll i Bodafors men vågade inte.... Dessutom hade jag inga kompisar i laget vilket var lite A och O för mig i den där åldern 13-15 år... Att jag "kunde få nya kompisar" i laget tänkte jag nog aldrig på....


Jag gläds med David. Att han tycker det är så roligt med alla träningar, att han spelar sena matcher och nästföljande dag går upp tidigt till skolan - helt utan gnäll. Att han ställer upp när det fattas folk, att han tar ansvar för alla tider (även om han ngn gång försovit sig.....för domaruppdraget). Dessutom cyklar han nästan uteslutande själv till sina träningar och matcher på hemmaplan och begär inte att jag ska sluta tidigare från jobbet för att skjutsa. Å andra sidan bor vi på "rätt" sida bron om man spelar bandy - helt klart!!


Tittade på gamla bilder från min blogg under tidigare år och det är härligt att se. Det är verkligen en resa i intresse och utveckling. I helgen som gick vann han med Smålandslaget över Stockholm Syd och Östergötland. Detta betyder att de är vidare i semifinal den 16 jan. Härligt! I skrivande stund befinner han sig på elitläger och det är sista gallringen till att få vara med i landslaget för 15-åringar. Om han blir uttagen sker turneringen i Finland. Häftigt.


Att stå (som i Åby för en vecka sedan) på läktaren och vara nervös är en sak men att vara hemma och inte på plats är nog ännu värre.... Känslorna och pirret sitter liksom utanpå....


Stort lycka till David under dagarna på elitlägret!


 

Här var David 9 år. På denna tiden var han utespelare på olika positioner.


 

Något år senare och här har det blivit en målvakt av David


 

Detta är Johanna 8 mån. Vi har väl aldrig påverkat våra barn bet. NIF....?

 

Johanna spelade faktiskt bandy när hon var liten men intresset slocknade...

 

2012 - ungdomslaget matchbild NIF


 

Förra året i september - ny hjälm eller mask som det heter....




 

Augusti.... Eksjö ishall 2015


 

Åby 30 december 2015 med Smålandslaget



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards