Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Sofia - 5 januari 2016 16:48

Så kommer den där känslan smygande…. Vill vara björn. Gå i ide. Har inte haft känningar tidigare i år men när det kryper nedåt 9—10 grader minus – kan inte beskriva mitt ogillande betr. kyla. Känner mig instängd och begränsad. Rätt klädd….blablablabla….har ingen lust till något. Har gått till jobbet i två dagar nu – känns ändå lättare än att starta upp en kall bil för två kilometer vilket också känns bättre inombords när det gäller miljön. Det sägs ju att världen blir varmare. He he…mmmmm. Kallt är vad det är! Å ändå är vi i södra Sverige förskonade - hur KAN människor välja att bo uppåt Kiruna? Såg på TV’s väder igår att det var cirkus 30 minus. Dessutom mörkt hela dagarna under vinterhalvåret. Gåtor som inte löser sig i mitt huvud.


Dessutom nytt år på jobbet, MASSOR som ska bli färdigt och uträttas – mer eller mindre i halv panik under två kommande veckor. Den enda fördelen med detta är att tiden går fort. Bara januari kunde försvinna…. I samma stund jag går upp ur sängvärmen längtar jag till kvällen när jag får gå och lägga mig. Känslan är inte alls bra. Det känns ovanligt tungt i år……just nu. Snart skolstart för barnen och oron gror som en växande vulkan inuti. Lava är dock varmt…något positivt ändå. Härligt om det kunde kännas så också. Fryser mest hela tiden även inomhus och luftvärmepumpen når inte särskilt långt förbi hallen där den sitter. Filtar är bra….svårt att sno in dem i fötterna bara då golven känns som underlaget i Stinsen Arena.


Jag skulle bo söderöver – det finns ju platser på varmare breddgrader som inte har krig… Det är dock lite svårt att göra något åt den saken. Gnäll, gnäll, gnäll…ibland känns det befriande att tycka synd om sig själv. Å jag vet ju innerst inne att det inte är ett dugg synd om mig. Inte alls……


Trettondagsafton. En timme på löparbandet INOMHUS!!!! Där fick du Kung Bore = 1 - 0 till mig!!! Créme Brûlé i ugnen och Jonas är på ingång. Ikväll gör kylan mig ingenting......


  

Nytt år, ny cafeteria, nya muggar, ny kaffeautomat..... En cappuccino kan vara en stor tröst i kylan....


  

Nej, jag kände INTE för en tur ute idag... Kanske är jag väldigt larvig men när det finns alternativ och utsikten är helt ok!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards