Alla inlägg den 9 januari 2016

Av Sofia - 9 januari 2016 17:22

I femton år har jag sprungit. Alltså löptränat. Några månader efter att Elin föddes kom jag igång på riktigt och fastnade....rejält... Det har funnit vintrar när jag tagit ett uppehåll på någon-några månader. Det har funnits vintrar där jag har kunnat springa precis som vanligt (de mer snöfattiga och de med minusgrader understigande 10). Förutom att det är knixigare att springa när kylan kommer blir underlaget besvärligare. Nu måste jag ändå ge en eloge till de som skottar och grusar våra CG-vägar i Nässjö stad. Imponerande och snabbt jobbar de och springer man inte genast efter ett ymningt snöfall brukar t.ex Västra vägen vara helt iordninggjord. Man ändå springer man på ett annat sätt när det inte är ren asfalt. Man spänner benen, man trippar vilket gör att farten dämpas. Att det går saktare får man ta i vintertid - det känns ändå tyngre när kölden omger kroppen. Blodet flyter väl trögare helt enkelt....


I år har jag satsat (för första gången) på ett par vinterlöpartights. Att ha underställ och vanliga löpartight över känns....lite klumpigt även om det går... En riktigt bra vindtät löpartröja ingår oxå numera i min löparutrursting. Å så igår....äntligen och inte den dag för tidigt köpte jag Ice gripper. Jonas fick ett par av sina barn i julklapp och lovordarde dem efter premiärturen. Då slog även jag till. Intersport rekommenderade skor med dubb framför dessa och det är ju ganska självklart... Men 220 kr istället för nya skor passar mig bättre i fattiga januari månad.


Idag kämpade jag på dessa gummitossor (de ska sitta tight) och ja, resultatet var helt enkelt amazing. Det kändes verkligen inte som om jag hade något på fötterna och jag kunde springa som om det vore sommar (om det inte vore för kylan då). Att kunna ta i när det är uppför och släppa på nedför - härlig känsla. Kylan besvärade mig inte heller dagen till ära. BARA 6 minus och jag fixade även detta galant. Ja, du Kung Bore - nu är ställningen 3-0 till mig. Än är inte vintern slut men fortsätter det i samma positiva anda så kommer jag vinna - just remember!!!


Nu har jag lyssnat på gårdagens repris av Adeles live show. Hon är tillbaka efter några års tystnad och ja, vad säger man - helt otrolig röst och rolig som få. Riktigt charmig och bjuder på sig själv. Letade fram en av hennes hitar som jag spelade in för några år sedan. Att ge sig på hennes låtar kanske man ska låta bli men låta bli för mig i det fallet...finns inte..


Kycklingwok blir det på kvällens tallrikar och DET var längesedan! Ha en fortsatt underbar lördag!!


Lite förkyld men men....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards