Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Sofia - 10 januari 2016 14:59

Så kom beskedet igår. Det vi och framförallt David har väntat på sedan sista gallringen av duktiga bandyspelare i Västerås förra veckan. Gallringen som skulle leda fram till Sveriges landslag i bandy för 15-åringar. David blev uttagen!!!! En av femton i truppen!! Det var en mycket glad kille som jag hämtade från friåkningen på Skogsvallen i går kväll. Tur att han hade öronen - annars hade han nog skrattat runt. Å jag lipade och fick inte fram ett ljud. Bara höll om honom. Hårt. Det är för mig som föräldrer en obeskrivlig glädje och stolthet - hur känns det då inte för David själv? Att vara en av de två bästa målvakterna i sin ålder. - i SVERIGE!!! Det är så stort och det är så otroligt kul när träning och glädje leder fram till ännu mer glädje och resultat. 


Att som 15-åring nu få vara med om ett VM i den sporten de älskar och få åka till Finland i nästan en vecka, det är häftigt. Extra roligt att de är tre killar från Nässjö. Från NIF. Bandystaden. De har känt varandra sedan dagis (som David skrev igår på Instagram). Vilka fina ambassadörer för våran stad - bandystaden på Höglandet i Småland. Stort stort grattis till er alla! Ni är sååå värda detta. Platsen för VM är Mikkeli i Finland. Enligt kartan ligger det ungefär i höjd med Sundsvall (lite längre ned) och det är en bra bit från Helsingfors. Nu önskar jag att jag hade vingar kan jag säga.... Växa ut lagom till sista helgen i januari.


Det var stor debatt om vår nya ishall Stinsen Arena som byggdes för några år sedan. Detta projekts vara eller icka vara. Jag vågar nog påstå att mycket TACK VARE denna arena har vi skördat de framgångar i NIF's organisation och vaskat fram bra lag och mycket dukgit spelare. Även om jag inte vill på något sätt påstå att jag är expert eller kunnig inom denna sport märker man att lag från de platser som inte har inomhushall inte är lika bra. Våra grabbar kan starta träningen tidigare och därigenom träna mer.


Vore mycket trevligt med ett POSITIVT reportage om ovan i tidningen framöver. Å inte bara snyfthistorier och negativt om att t.ex isbanan i parken inte spolas. Det är väl jättesmidigt att vara hjälte och skänka saker och sedan förvänta sig att andra ska sköta om dem...när det börjar kosta. I runda slängar kostar driften 100 000 kr per år att driva isbanan - ännu mer om man ska frysa den vid mild väderlek (som det var ända fram till januari t.ex i år). Pengar som kan användas till annat. Argumentet att det är svårt för icke bilburna människor att ta sig till Skogsvallen köper jag inte. Det finns mängder med friåkningstider och med tanke på hur bra och ofta nu bussarna går i stan samt ny hållplats uppe vid Vallen - det borde inte ens stavas problem! Så där - nu fick jag sagt det med!!


Biffarna är snart klara på pannan och snart är det dax för.....ja, just det...bandy. P16 möter Åby Tjurheda kl. 18.30 i vår fina Stinsen Arena. Välkomna!!


 

LYCKA!!!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards