Alla inlägg den 17 januari 2016

Av Sofia - 17 januari 2016 19:25

En kylig vinterpromenad förgyllde denna kalla söndag. Promenaden gick från Landsbro till vackra gården Berg o tillbaka. Uppåt uppåt dit och nedför nedför hem. Obeskrivlig vacker vinterdag med sol och rimfrost på varje liten gren och varje litet barr. Medan jag tittar mest uppåt tittar Jonas mest nedåt och letar efter slag från älg, rådjur och hare. För varje steg och andetag jag tar längtar mitt hjärta efter vår. Mer än hälften av januari har gått. För varje dag som går för den oss närmare varmare tider även om jag en sådan här dag (faktiskt) kan njuta.

Dagen blir ju inte sämre av en porterstek på rådjur. Fick äran att äta den ihop med Jonas och hans mor. En trevlig och god stund. Efteråt blev det fika hos Birgit och montage av soffbordet hon har fått i för tidig 84-årspresent (födelsedag 1 februari).

Å Ottawa vann igår mot LA Kings. En riktigt spännande match som började dåligt - Ottawa låg under. Johannas kille Alexander håller på LA och vi hade mess-kontakt under kvällen. Det började med ledsna gubbar från mig och slutade med glada. Jag fick dito gubbar tillbaks men tvärtom. Han avslutade natten med att skicka resultattabellen och där leder LA över Ottawa....än så länge...

God kväll!!!

Vacker vit vintervärld

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards