Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Jag är beroende...

Av Sofia - 22 januari 2016 20:04

Vore jag inte beroende skulle jag sälja fanskapet. BILEN! Jag behöver den. Jag har mina föräldrar 4 mil härifrån och är dessutom särbo. Det funkar dåligt om man inte har någon bil. Det går inte många bussar härifrån till varken Torset eller Landsbro. Jag bor där jag jobbar - tack-o-lov.


Det var nån söndag innan jul som jag hörde ett dovt skrapljud från bakre regionerna när jag bromsade min Honda FRV. Eftersom jag bytte både bromsskivor och bromsklossar juni 2014 så tänkte jag väl att det inte kunde vara det... Dessutom indikerade inga lampor på displayen vilket det gör om det skulle vara nåt allvarligt - eller? Idag svängde jag förbi de som kan och jo, jo - mycket riktigt. Bromsskivor och bromsklossar bak helt slut. Dessutom så slut så jag förmodligen får byta båda oken oxå. Vad det nu är? "Hade jag smörjt bromsarna hade detta aldrig hänt" sa de som kan. Mmmmm - mig veterligen sa ingen just denna information juni 2014 men jag var kanske då bara så glad att bromsarna slutade tjuta (det var ett annat ljud då) så jag lyssnade inte så bra.


Det är bara o konstatera - kan man inget om bilar ska man ingen bil ha. Det lär hamna på cirkus 7-8 lusentappar.... Pengar som jag iofs har men hade tänkt semestra för med barnen i sommar. Det suger, det suger, det suger... Jag får skylla mig själv. Jag har INTE lagt ut pengar på en sedvanlig service varje år. Kanske ska börja med det......


Nu har jag både varit ilsk och arg om vartannat och skärper till mig. Jag är frisk - i varje fall vad jag vet om. Mina nära och kära är friska. Det får liksom räcka. Det är ändå tungt. Det där extra utrymmet i plånboken får man aldrig. Man har inte ens avverkat januaris månad efter julklapparna förrän något nytt dyker upp.


Ikväll blir det pizza. Inte så dyrt för den är hemmabakad. I helgen händer inte så mycket. Jag kommer inte så långt. Jag  ska helst inte köra en meter till. Jo, tillverkstaden på måndag och byta alla trötta delar. Å andra sidan...jag kan ju ta bussen eller för den delen tåget...nånstans..... Alla slutstationer kostar ju dock oxå...


Ha en fin fredagskväll!!!


Ps. Om nån är intresserad finns det en mycket snygg Honda FRV (sex säten) till salu. Vi kan diskutera priset lite på tu man hand. Årmodell 08. Vill bara poängtera att ni får räkna med (utöver allt annt som kostar, skatt och försäkring etc.) att det blir en bromskostnad på cirkus 500 kr per månad......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards