Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Sofia - 25 januari 2016 18:41

Ja, den där bilen (eller fa*skapet som den hette i fredags) rullar på igen. Det blev ”bara” bromsskivor och bromsklossar som behövde bytas. Tack- och lov. En liten ljusning på denna gråa januarihimmel. TACK!! Jag bokade in en tid i augusti för en regelrätt, fulländand, på eget ansvar, som ska, BILSERVICE! Det kommer att kosta men….det är ändå en investering. Hade jag gjort det i höstas hade bromsarna stått pall. Nog om min fina bil. Jag behåller den. Jag gillar den.


Mammografibussen kl. 11.30 Det är inte roligt att gå dit men det är verkligen en billig livförsäkring. Likt ett löpande band går man in, väntar på sin tur, blir inkallad, samtal, betalning, av med kläderna och så bilder 2 på varje tutte. Man träffar alltid någon man känner i det lilla väntrummet och så även idag. Det var en trevlig men kort pratstund, Agneta! Har alltid förundrats över hur de lyckas ta några bilder på mina överhuvudtaget. Det är inte mycket att slänga upp…eller lägga mellan plastmangeln. På något förunderligt sätt har jag lärt mig att älska mina små behag. I mer än halva livet gick man och hade komplex över att de var för små….men när jag födde barn och jag fick gåvan att kunna amma fyra underbara ungar förändrades synen på dem. Jag började att älska dem. Dessutom har jag börjat springa under denna, senare delen av mitt liv, vilket underlättar om man inte har kg extra där….


Å så är vi tillbaka till det där jag skrev om för några dagar sedan…. Stora behag anses av många som kvinnligt och är de naturliga så FINE även om mindre kupa också är mycket vackert...... Däremot när man ”ser” att operation har genomförts (för det syns rätt väl)….jag ryser… Att bara utsätta sig för kniv och narkos för utseendets skull, det kommer för mig alltid förbli en gåta. Det finns bara ett anledning som är synnerligen självklar. När man fått ett tråkigt besked efter besöket i mammografibussen. Då förstår jag till fullo att man vill ”ha tillbaka” det som en gång tagits ifrån en.


Ha en fortsatt underbar kväll! Jag ska fixa matsäck till en pirrig liten landslagskille som åker till Finland i morgon och ska försvara Sverige i VM. Amazing!!!


 

Min fina bil!!! Nu med fungerande bromsar!!!

 

Sex säte utan att vara en buss!!! Praktiskt för storfamiljen.


Nej, inga bilder från mammografibussen..............  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards