Alla inlägg den 28 januari 2016

Av Sofia - 28 januari 2016 19:16

      Rubriken kan betyda match på finska. Jag vet inte så noga. Följer i skrivande stund andra matchen för Sverige i bandy-VM för 15-åringarna i Finland. De leder med 7-0 över Estland och nu är det paus. Det verkar som att Sverige är snäppet vassare än Estland. Första matchen mot Ryssland förlorade de med 4-2 så där var det jämnare. Det går inte beskriva med ord hur nervöst det är att vara massor massor mil bort och man vet att sonen ska stå i målet. Att en enda boll räddas av en målvakt i bandy är för mig ett under. Stora mål...... Har haft halvt spänningshuvudvärk hela dan efter den där matchen... Kan tyckas extremt larvigt kanske men sån är jag. Kan betyda att jag har letat i gamla investeringsbudgetar efter projekt och försökt sammanställa utfall efter bästa förmåga. Att leta i det gamla ekonomissystemet är oxå ett litet krux - inte alltid så lätt att komma in där då länkarna försvinner hux flux.


Åter till bandyn. Ikväll är det målvakten från Kalix som står och David följer matchen från bänken. Å ett antal föräldrar står där och hejar och ett antal nära och kära här hemma. Jag sitter med datorn i Nässjö, Jonas sitter med sin i Landsbro och mina föräldar sitter i Torset. På en vit sida där det står Maottelut och klockan tickar ned för var 30 sekund. Inga bilder och inget ljud. Det kallar jag live!! Klår de Finland i morgon har de chans att spela final på lördag. Håller alla tummar jag har!


Jag sprang bort min huvudvärk förut - i ett MYCKET blåsigt Nässjö. Kom ju knappt framåt på vissa sträckor. Men under fötterna fanns det bar och fin asfalt. Härligt. I morgon är jag ledig med barnen. Ska bli så skönt att få sovmorgon en stund med Elin och Stella. Ska till tippen med granris, en uttjänt stekpanna och lite annat bös. Sedan tar vi oss en tur till Jönköping och A6.


Ha en fortsatt fin torsdagskväll!!!


 

En mycket spännande sida......


 

Fick ett kort på Johanna. Hon har klippt sig och gjort lite slingor. En mycket vacker baksida.



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards