Alla inlägg den 29 januari 2016

Av Sofia - 29 januari 2016 21:28

På väg hem från Jönköping för andra gången denna dagen. Eller nu var det rättare sagt Norrahammar. Nybro Vikings spelade borta mot HC Dalen. Det blev VINST o Pelle Karlsson gjorde mål. Glad far och glad jag! Var inte lika fokuserad på hockeyn ikväll som jag brukar. Långt bort i Finland spelade Sverige semifinal mot Finland samma tid! David stod målvakt. Inte bra för hjärtat. Resultat! De VANN!! De spelar FINAL i morgon mot Ryssland! Nytt hjärtsnurp!

Första trippen till Jönköping var med Elin o Stella. Först tippen, sen lab på lasarettet o sen A6. Även då spelade 15-åringarna i Mikkeli sista gruppspelsmatchen mot Finland och det var en jämn drabbning. Sverige VANN med 5-3. Jag berättade tom för sköterskan som tog blodprov på Elin att lillebror var o spelade VM. Följde stint min iPhone för resultatet. Å hon tyckte det var spännande o önskade lycka till. Vilken trevlig syrra det var. Första gången Elin tog prover i armvecket och hon förklarade o var lugnet själv.

Stunden på A6 var mysig och dyr.... Såklart att Elin hittade DEN Lee-jackan på JC. Hon fick den eftersom mamman är så himla snäll o dessutom är suktan efter märkeskläder vanligtvis näst intill obefintlig!

Jag njuter av segrarna! Bandyseger i VM och Nybro Vikings-seger!!!

Härlig bild! Tre Nässjögrabbar! Oskar Hulthammar, David Storme och Hampus Blomqvist! Kusinerna gjorde var sitt mål mot Finland o David gjorde sitt i målet!!

Segersiffror 7-1

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards