Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Sofia - 31 januari 2016 19:15

Januaris sista dag är snart till ända. Den värsta vintermånaden av alla. Långt från vår, lång och fattig... Bilbromsar som är slut och bilskatten (som kommer just denna månaden) gjorde ju inte saken bättre. Jag överlever. Överlever både utgifter och minusgrader. Jag har också gjort det med den äran. Tack vare hoppet om ljuset som börjar komma, nära och kära som finns i min närhet har januari betats av. De stora höjdpunkterna har varit alla tuffa arbetsuppgifter som jag dragit i hamn. Finns en enorm tillfredsställelse i känslan att man gjort något riktigt bra. En annan stor höjdpunkt var NATURLIGTVIS att få en VM-medaljör i familjen. David Storme är i skrivande stund på väg hem från Finland efter att gjort en fenomenalt bra turnering i bandy-VM för 15-åringar. Det känns ju som en saga måste jag ju tillstå.


Jag upplever på nära håll att ha sportliga framgångar utöver det vanliga. Att ha en sambo, särbo eller kärbo (eller vad vad vi nu är) som får uppleva det smått otroliga med sin son är häftigt! Glädje! Bästa hockeybacken i världen!!! Å nu får jag själv nosa på lite på det där. Jag småler hela tiden. Det är så otroligt kul att det gick så bra - ett silver i VM i bandy för 15-åringar!! Å dessutom fick David stå i målet många av matcherna. Det stärker självförtroendet så klart. Det VIKTIGASTE är dock (faktiskt) inte att vara bäst utan att de har riktigt riktigt roligt hela tiden och att de känner själva att de gjort så bra de har kunnat! Jag hoppas nu att tidningen uppmärksammar detta med ett bra reportage. Tre grabbar från NIF, Nässsjö är ju riktigt bra reklam för vår bandystad. Extra kul att NIF's A-lag är klara för kval. Jädra så bra jobbat!! Det kan helt klart bli att kolla in en och annan kvalmatch framöver. Spännande!


Sitter framför favoritbrasan i Landsbro och njuter av dagen som varit. En hyfsat lång löparrunda fick Jonas och jag till. Inte en enda gång på 14 km stannade jag. Ingen soppatorsk, ingen krånglande mage. Bara löpa på och vinden som var hård var inte kall - det fanns typ lite vår i den. Nog för att snön låg på marken men fästet var ändå bra. Jättenöjd! Snart blir det bacon och lite stekta ägg. God kvällsmat framför TV-programmet Tungt vatten - det kan inte bli en bättre avslutning på veckan, på januari! I morgon är det första dagen på sista vintermånaden för när det blir MARS - då är det vår. What so ever!!


Ha en go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards