Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Sofia - 7 mars 2016 21:40

Måndag och hjärnan är slut….eller full av info och intryck. Från morgon till sen kväll. Tre viktiga möten fördelat över dagen och det känns som om hjärnan är något överhettad. Nästan så det ryker lite… Startade dagen med at…SKOTTA!! Var ute i går kl. 22.00 innan jag skulle dejta John Blund och då var det lugnt i skyn. Jag tänkte att det blir nog inget mer nu. Vaknar och det är ett tjockt lager vitt samt en bil som skulle skottas fram. Iofs mitt eget fel att jag inte körde in den i garaget igår men faktum var att vår gemensamma parkering var inte högprioriterad i morse (vilket jag förstår) så jag var ändå glad att den stod vid huset i natt. Jag föste bort snön i ren ilska och småskällde på eländet.


Kom ändå i tid till första mötet kl. 08.00 Efter lunch var det dags för sammanställning/genomgång av nyckeltal Höglandet. Ett gemensamt samarbete mellan Vetlanda, Eksjö, Sävsjö, Aneby och Nässjö betr. våra fastigheter. Hur många kvadratmeter t.ex skollokaler och vårdlokaler vi har. Hur mycket energi som förbrukas, hur mycket det kostar att underhålla dem… Allt sådant som är nyttigt och intressant att veta och framförallt jämföra. Detta samarbete har pågått i fyra år och när allt jobb är klart – är det fantastiskt kul att se resultatet och även att träffa likasinnade kollegor på de olika tekniska förvaltningarna.


När man mötat klart fick jag någon timme över till att ”jobba”. Möten är också jobb men de brukar ha en tendens att generera fler arbetsuppgifter. Efter jobbet var det dags för gruppmöte Centern och några fräscha hjärnceller fanns kvar  till även detta. Idag gästades vi av chefen för socialförvaltningen, Mats Persson, som pratade om sin verksamhet, vad de lägger fokus samt de utmaningarna de har att tampas med. Mycket mycket intressant!! Alltid lika trevligt att träffa centervännerna och vi fick en god fika som vanligt vilket höjde blodsockernivån.


Min längtan efter vår växer för varje dag som går och det känns inte som om att jag är direkt ensam om detta… Förhoppningsvis kan jag snart ställa undan snöskyffeln och den manövern ska bli mer än skön. 


God natt!!


  

Något dimmiga hjärnor mot slutet av mötestimmarna....

  

En eftermiddag full med nyckeltal....

Måndag och hjärnan är slut….

Tre viktiga möten fördelat över dagen och det känns som om hjärnan är något överhettad. Nästan så det ryker lite… Startade dagen med at…SKOTTA!! Var ute i går kl. 22.00 innan jag skulle dejta John Blund och då var det lugnt i skyn. Jag tänkte att det blir nog inget mer nu. Vaknar och det är ett tjockt lager vitt samt en bil som skulle skottas fram. Iofs mitt eget fel att jag inte körde in den i garaget igår men faktum var att vår gemensamma parkering var inte högprioriterad i morse (vilket jag förstår) så var jag ändå glad att den stod vid huset i natt. Jag föste bort snön i ren ilska och småskällde på eländet.


Kom ändå i tid till första mötet kl. 08.00 Efter lunch var det dags för sammanställning/genomgång av nyckeltal Höglandet. Ett gemensamt samarbete mellan Vetlanda, Eksjö, Sävsjö, Aneby och Nässjö betr. våra fastigheter. Hur många kvadratmeter t.ex skollokaler och vårdlokaler vi har. Hur mycket energi som förbrukas, hur mycket det kostar att underhålla dem… Allt sådant som är nyttigt och intressant att veta och framförallt jämföra. Detta samarbete har pågått i fyra år och när allt jobb är klart – är det fantastiskt kul att se resultatet och även att träffa likasinnade kollegor på de olika tekniska förvaltningarna.


När man mötat klart fick ajg någon timme över till att ”jobba”. Möten är också jobb men de brukar ha en tendens att generera fler arbetsuppgifter. Efter jobbet var det dags för gruppmöte Centern och några fräscha hjärnceller fanns kvar  till även detta. Idag gästades vi av chefen för socialförvaltningen, Mats Persson, som pratade om sin verksamhet och de utmaningarna de har att tampas med. Intressant!! Alltid lika trevligt att träffa centervännerna och vi fick en god fika som vanligt vilket höjde blodsockret.


Min längtan efter vår växer för varje dag som går och det känns inte som om att jag är direkt ensam om detta… Förhoppningsvis kan jag snart ställa undan snöskyffeln och den manövern ska bli mer än skön. 


God natt!!


  

Något dimmiga hjärnor mot slutet av mötestimmarna....

  

Nyckeltal

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards