Alla inlägg den 11 mars 2016

Av Sofia - 11 mars 2016 18:28

Vaknade av att solen som värmde mitt ansikte och kittlade mig i ögonen! Från klarblå himmel lyste den rakt in i sovrummet och då är det svårt att låta bli att le. Tittade ut över Nässjö stad – täckt av rimfrost dränkt i varma strålar. Så vacker vy – så vackert jag bor! Från ”min” sida över Runnerydssjön är det en magnifik bild av denna stad och jag ser alla typiska kännetecken för siluetten. Kyrkan,  vattentornet, stadshuset och Hotell Högland. Vackra Nässjö, du är fin i vinterskrud men när våren kommer blir du allt lite finare!


Vi var ett gäng och åt fredagslunch på Akropolis. Fantastisk god fisk med god kall sås och brynta kantareller. Det är ju extra gott när bordsgrannen inte gillar kantareller – jag fick dem. Stämningen en fredagsmåltid blir alltid lite trevligare och mer lättsam. Att promenera en liten stund i solen gör ju inte saken sämre. Frågade min chef om jag fick flexa ut innan eftermiddagsfikat och hon godkände. Att få springa en löparrunda i strålande sol och när det fortfarande är kvar lite av dagens värme – kan inte inleda helgen på ett bättre sätt.


Medan jag sprang lyssnade jag på låtarna till finalen i Melodifestivalen i morgon. Det finns många bra låtar i år. Om jag ska rangordna dem i förhållande till hur mycket jag lyssnar på dem så vinner antingen Frans med sin underbara ”If I were sorry”, (undra vad hans engelskalärare tycker om det...) Wiktoria med sin moderna countrypop-låt ”Save me” eller Lisa Ajax med sin pärla ”My heart wants me dead”. Låtmässigt är det Frans som vinner mitt förstapris. Röstmässigt är jag såååå imponerad av Wiktoria – hörde henne live i Rix Morronzoo häromdagen. Oj, oj, - det lät lika bra utan ett ljudmättat komp. Lisa Ajax har också en otrolig röstkontroll och en mycket bra låt. Det är de jag har fastnat mest för och kan höra om och om igen utan att tröttna. De låtar som kom från andra chansen har ju spelats mest – på gott och ont. Gillade SaRaha’s Kizunguzungu förut – den är jag redan trött på… Det gick bra för Robin Stjernberg för några år sedan – han kom just från andra chansen och vann hela Mello med sin ”You”. Det ska hursomhelst bli riktigt spännande att se hur det går i morgon.


Fredagskväll välkommen! En go helg väntar! Ha fortsatt fredagsmysigt!! Ikväll följer vi Let’s dance….om man nu orkar med denna tävling en gång till…


  

Fredagen inleddes med morgonsol!!!! Både ute, inne och i mitt sinne...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards