Alla inlägg den 9 april 2016

Av Sofia - 9 april 2016 17:18

Sovmorgon! Mer efterlängtad än någonsin. Dock helt klarvaken kl 07.30 men hur skönt är det inte att ligga o dra sig när fönstret är öppet o solen kikar in.. Efter en lång o god frukost styrde vi mot Vetlanda o Sapa Arena för att för första gången besöka evenemanget Bo-mässan. Det var ett mycket behagligare klimat i plåtburken idag än när jag annars är där (kyliga bandymatcher).

Mässan var riktigt trevlig och det finns så otroligt många saker man VILL ha men INTE behöver.... Spabad fanns det i säkert fyra montrar och kaminer från Contura. Om Lotto-raden går in i kväll är mässan öppen i morgon oxå för visst - det finns bra mässerbjudande. Det jag allra helst skulle vilja ha är faktiskt en smart lösning som kommer från ett företag i Landsbro. Jonas kusinebarn stod o visade snygga trälister (marknadsförs o säljs av Landsbro Timber) som döljer fula elsladdar. Så snyggt o så fiffigt!!! Min egen lösning hemma att dölja hela surven med en för lång gardin....ja det funkar men är lite väl primitivt! Som allt annat krävs det dock lite kulor för att byta ut listverket. Å kulor ja! Vi köpte oliver som vi får äta med andakt. Tror Jonas frågade tre ggr om de vägt fel... Han är mycket lik min far i detta avseendet. Kan det verkligen kosta så mycket? Oliverna var mycket goda o enligt mig värda sitt pris!!

Mycket annat gott fanns oxå...så man nästan trodde vi hamnat på en matmarknad. Nej, mamma jag köpte inte Irmas hembakta ostkaka. Jag berömde den dock o sa att den smakade precis lika gott som min mammas. Irma gav mig tipset att lära mig att baka. Vi kan ju boka in nån dag mamma?

Sedan träffade vi mycket trevligt folk oxå. Kul att träffa på dig, kusin Rolf o din fru Ann! En liten nätt utflykt från Visingsö där ni bor. Träffade även min frissas pappa tillika kusin o så pratade vi med kusiner till Jonas och även en del gamla hockeykompisar till honom.

Efter en skön löparrunda till Berg inkl några grymma uppförsbackar som gjorde mig "sketslut" är vi nu laddade för Ottawas sista match mot Boston. Vi har bjudit ned Jonas mor Birgit eftersom matchen går på rimlig tid, 18.30 Å vad äter vi till detta....? Oliver så klart! Goda och dyra!!!

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Oliver o fetaost - gott och dyrt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards