Alla inlägg den 5 maj 2016

Av Sofia - 5 maj 2016 18:17

Det som händer nu är så otroligt ovanligt. Tror inte det är sant! 18 grader!! Sol från klarblå himmel. Dessutom är folk lediga. Inte alla förstås. Folk måste finnas på olika platser oavsett vilken dag det är. Jag hoppas vädret håller sig enligt prognosen för de som jobbar idag kanske är lediga på måndag - då är det jag som går till jobbet.

Laddade i morse med två stekta ägg, fröknäcke och underbar (ny favorit) grekisk yoghurt (från Arla). Hade planer på att springa en längre runda, typ runt Spexhultasjön. Vädret var perfekt. Endast löparlinne o shorts - lite kyla i vinden men go värme. Underbart helt enkelt. När jag sprang ut mot Spexhult kändes det bra. Det blir en långgrunda idag. När jag kommit till infarten till Torsa ångrade jag mig när jag såg nylagd grus. Har sprungit den rundan en gång i just detta underlag och tack - men nej tack. Det ska vara en njutning att löpa. För mig i varje fall. Vissa rundor är slitigare än andra. Vissa går på ren rutin. Jag behöver varken bli bättre eller snabbare - löpningen ger mig exakt den effekt som jag önskar. En motionsform som gör att min kropp orkar, orkar leva!!!! Både fysiskt och psykiskt!

Jag läser ibland (sällan) löpartidningar inkl diverse tips. Schemat säger: Löpning ditt måndag, löpning datt tisdag, vila onsdag, löpning ditt onsdag, löpning datt torsdag, löpning långt lördag... Okej! Mitt liv innebär att det löps när man får tillfälle - tre ggr i veckan är ett slag mål - om det blir två eller fyra pass - det blir som det blir. Sljutsningar, möte som drar över på tiden o andra aktiviteter kan göra en vecka rätt så springlös.

Hursomhelst - dagens runda blev lång. 17,67 km o jag vände vid bron över stambanan. Asfalt hela vägen o det är ju vad jag vet inte så mkt som en cm grusväg på Göteborgsvarvet! Jag kanske är konstig men jag älskar asfalt och raksträckor.

Kyckling på grillen ikväll. Barnen hemma. Jonas fattas oss. I morgon dyker han upp o även Johanna o Alexander. Livet är gott! Många att älska och många att bli älskad av!
Återigen en dag när jag är otroligt tacksam över hur livet är!!

Go kväll!!

Så var det fötternas tur. Älskar inte min blad men de för mig framåt i 17,67 km...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards