Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Sofia - 11 maj 2016 15:54

Efter en natt och morgon med häftig huvudvärk börjar livet rätta sig till. Så blir det ibland och man får väl gilla läget. Tur att man kan jobba lite hemifrån när det känns bättre. Kanske det var låtarna på Eurovision igår - som förvärrade skallen. Nästan alla bidragen hade magnifika ljusshower - vissa stirriga - vissa effektfulla - så man blev yr. Man glömde ju bort låtarna i allt blink, eld o blixtrar! Kroatien som är en av mina favoriter - kunde inte tänka på nåt annat än hennes vevande med folie vilket förmodligen klänningen var gjord av samt alla blinkande lampor bakom.... Som Jonas (som alltid) uttrycker det på ett förträffligt sätt: Jag blundar lite - då hör jag bättre. Å andra sidan kanske det var trötthet som fick honom att ge upp efter 14:e låten... Hans långa löparrunda i värmen tar musten ur vem som helst... Jag hoppade min runda. Att springa i 23--25 gradig värme föredrar jag inte o särskilt inte med huvudvärk.

Ryssland, Ungern var oxå bra och så föll jag för Österrike. Ingen vinnarlåt men en romantisk o vacker melodi helt på franska. I morgon ser jag fram emot bl.a Australien och Estland!! Måns o Petra skötte sig med den äran. Proffsigt och roligt!

Det är vackert nu. Overkligt vackert. Sus av vinden och alla körsbärsblommor!!! Kan man pausa tiden ett tag? Önskar man kunde!!

Ha en fortsatt fin onsdagskväll!!

Det surrar i träden! Vackra korta tid!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards