Direktlänk till inlägg 12 maj 2016

En riktigt riktigt bra dag!!!

Av Sofia - 12 maj 2016 20:32

Ibland blir verkligen dagen riktigt bra. Från början till slut. Att starta den i Vetlanda kommun är alltid trevligt, äta en skål yoghurt och läsa Vetlanda-posten. Där står det inte överdrivet mycket om Nässjö, precis som det inte står särskilt mycket om Vetlanda i vår lokala tidning. Kan sakna det. Nu har jag ju de senaste åren blivit mycket intresserad av Landsbro med omnejd men ändå...varför inte ha en tidning där det står om alla kommunerna på Höglandet? Idag var det ett litet roligt reportage om lekstugor och den lilla stuga det stod mest om har stått bredvid mitt hus. Familjen som bodde här före mig byggde den och flyttade med sig den dit de nu bor. Så otroligt gullig - ett funkishus i miniatyr.


Minns min egen lekstuga som mina två morbröder sture och Gösta byggde åt mig när jag var sex år. Tänk vad timmar jag har spenderat där, själv och med kompisar. När man sedan "lekt" färdigt med miniatyrmöblerna och dockorna sov vi över åtskilliga nätter på somrarna. Tvestjärtarna var våra värsta fiender och även om mina äldre bröder ibland kunde komma och skrämma oss sent på nätterna.


Tillbaka till denna roliga dag. Idag fick jag den äran att ha ett föredrag på vår nämnds möte ihop med min kollega Gunilla. Vi är de som jobbar med anläggningsreskontran och håller på med komponentavskrivningen och just detta skulle vi förklara för politikerna i vår nämnd. Ja, det kan tyckas vara grekiska men jag tror och hoppas de förstod. Försökte förklara på ett hyfsat begripligt och enkelt sätt. Det kändes bra hur som helst. Innan dess var det studiebesök på Nässjö kommuns genom tiderna största investeringsprojekt. Runnerydsskolan byggs om och byggs till och det är en byggprocess som kommer ta några år. Ansvarig på Byggkompaniet, som bygger, visade oss runt och pratade om projektet. Mycket intressant att se vad det gör nu - gjuter grund (platta) till den nya byggnaden. När denna byggnad sedan är klar ska eleverna som nu går i A-huset in i den nya byggnaden. Då börjar man renovera och göra om A-huset. Där gick min Johanna sina första tre år och jag minns den som ljus.


En otroligt skön och lång löparrunda blev det när jag kom hem. Allt var perfekt, precis allt. Vädret (lagom tempteratur), orken och farten, benen, magen (?), glädjen!!! 18 km blev det och hurra vad bra det kändes. Lite synd att jag prickade toppformen 9 dagar FÖRE Göteborgsvarvet äger rum. Toppen ska ju vara nästa lördag!!! Jag kan be och önska att jag gör en repris på dagens runda.


Jonas har tydligen gjort en riktigt bra golfrunda i kväll och nu åker mackorna in i ugnen. De kommer smaka ljuvligt ihop med lite schlager!!


Ha en fortsatt fin kväll!!!


 

Nya Runnerydsskolan är på G

   

Häftigt att se detta projekt och se den nya skolan växa fram!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards