Alla inlägg den 24 maj 2016

Av Sofia - 24 maj 2016 18:17

Gårdagskvällen var varm. Fantastiskt skönt att sitta ute länge, länge. Natten var också varm. Det luktar gott av sommarnatt när luften svalnar av. Tyvärr går solen upp i öster eller rättare sagt sovrummet ligger mot öster så fram på morgonkvisten blir det varmt?och ljust. Dessutom gnisslar det rejält från järnvägsvagnarna som bromsar in eller så är det växlarna som är osmorda ? vet inte så noga.

Gick till jobbet och frös inte ett dugg. Det är få gånger man kan gå vid den tidpunkten i klänning med en tunn kofta utan att frysa. Inte så länge sedan jag gick med tjock dunjacka. Nu snöar det dock lite igen ? av körsbärsblommor som flyr träden och far i väg i vinden.

Ikväll är det jubeljoggen i Nässjö kommun. Jag hade inte tänkt att springa även om jag hade varit ?ledig? - årsmöte för samfälligheten Fridhem där jag bor. Har genomfört en jubeljogg tisdagen efter ett Göteborgsvarv en gång och det gör jag inte om. Jag hade loppet i kroppen och det fanns noll ork. Dessutom tog prisutdelningen flera timmar (kändes det som) och det var kallt. Blev rejält förkyld det året. Alla ni som ska springa, jogga eller gå ? ni får en toppenkväll i det fina vädret.

KENT?s nya CD är släppt på Spotify och jisses vad den är bra. Texterna är som vanligt kentiga och musiken är fenomenal. En annan bra låt som återfinns i min Spotifylöparlista är den officiella fotbolls-EM-låten som precis släppts. Zara Larsson sjunger David Guettas verk ? enormt bra. Vilken pipa hon har! Då går benen av sig själva?. Nej, jag hade ingen musik i öronen i lördags. Då gäller det att fullt fokus på sina grannar och var man sätter sina egna fötter!!

Ha en fortsatt go kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards