Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

Italiensk glass i svenska Nässjö

Av Sofia - 30 maj 2016 18:55

De flesta dagarna hör jag bruset av Rix FM i bakgrunden. Hör de ?senaste? låtarna cirka 10 ggr per dag? Märkligt att jag aldrig hör vinnarlåten från Eurovison. Någon annan som hört? Sedan den dagen den vann alltså? Nej, jag tänkte väl det?.? Märkligt....!!?Däremot spelas den låten som kom på andra plats frekvent vilket är hyfsat naturligt!! Helt otroligt bra. Hennes röst är magiskt bra! Inte en ton ligger fel!

Dagen har haft flow. Vackert väder. Promenad till och från jobbet samt runt Träslända på lunchen. Att kunna njuta av vädret när Sverige är som vackrast är verkligen en gåva med tanke på att man är en kontorsråtta mellan 8?17. Tack Nässjö kommun att man kan flexa när möjlighet ges. Idag gick jag vid 16.00 I morgon däremot är det kvällstjänst. Styrelsemöte i bostadsstiftelsen Annebergshus och det kan ju vara bra att delta vid något tillfället eftersom jag är inblandad med många uppgifter där.

Har precis avnjutit en god italiensk glass från ett nytt glass-Café i svenska Nässjö. Helt underbart god. Med lite lock och pock fick vi med oss hemmavarande barn. David tränar barmark.... Att sitta och avnjuta en glass i fint väder på stan händer inte överdrivet ofta. Jag MÅSTE ha kaffe till. Möjligen ett mental fix idé hos mig men jag tycker inte glass rakt upp och ned är gott. Det fanns kaffe!!! Dubbel Espresso!

Måndag kväll och altanen inbjuder till kvällsmat ute. Det blir grill!!!!

Ha en fin kväll!!!!



Glass på nytt café! Med fin innegård!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards