Alla inlägg den 2 juni 2016

Av Sofia - 2 juni 2016 19:13

Uttrycket "det kunde vara mycket värre" kan trösta en hel del. Man kan dock se det från många håll. Att löparrundor går bort tillika traskande på Höglandsleden och även små korta promenader ned till stan o ta en glass eller köpa grillgott på Willys.....är otroligt tråkigt. Dessutom i två månader. Nästan hela sommaren....

Det lite dråpliga är att jag sa till David igår när han skulle till Willys o köpa såpa till dagens såpafotboll i skolan... "Jag vill inte ha några benbrott i morgon". Det blev ett benbrott men det var inte David.

Han har kommit hem nu. Min man. Från akuten i Eksjö. Ett illa fall från trucken (jag tänker inte ens försöka förklara) medförde benbrott. Röntgen o sedan gips. Det blir en stillsam tid framöver och mycket hoppande på kryckor. Ni kan (å han oxå) vara helt lugna. Jag ska inte försöka få honom på nån långrunda för att stärka armarna.... Tyvärr blir det heller ingen golf.

Men återigen - det kunde varit värre.. Nu är det "bara" ett ben. Bara o bara..men det läker och förhoppningsvis bra!!!!

Det slår mig - när jag tittar på honom. Till o med i gips är han riktigt riktigt snygg. Tacksam för att det gick som det gick. Han kommer bli väl omhändertagen av syster Sofia!

Ha en fridfull kväll!!

Det kunde varit värre....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards