Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Sofia - 5 juni 2016 18:40

En helt underbar femte juni! En söndag som känns som lördag på grund av att vi firar Sveriges dag i morgon vilket ger ledig dag från jobbet.

Efter en helt otroligt härlig student igår somnade vi ovaggade rätt tidigt. Innan dess hade vi ungdomarna Johanna o Alexander på besök som gjorde sig fina inför raj-raj på Hotell Högland. Johanna hade några mer minuter med att locka hår o smink än Alexander (det tog tre minuter för honom att byta skjorta). kl 23.00 vaknade jag av att Henry kom hem. Check - lugn! Nej hon var INTE på hotellet men ute o chillade med en kompis. Nästa gång jag vaknade var det Jois o Alex som kom, kl 03.30 De hade haft hur kul som helst. Nästan alla kusiner var på plats på Högland o mängder med annat folk + alla studenter.

I morse köpte jag frallor på Willys o vi avnjöt en god o lång frukost ute på altanen. Det blir inte mycket bättre än såhär. Barnen hemma o Sverige är vackrast! Så är det!!!

Sedan dammade jag av min racer o cyklade Fredriksdal-Almesåkra-Bodafors o hem. Så skönt! Som att cykla i en bastu. Det fläktade dock behagligt o motvinden fick mig att växla ned från Bodafors. Jag har 27 växlar o använder 2.... Det säger lite om min cykelkunskap!!! Cykla är nästan det enda som funkar i hetta! Så gott!

Snart kommer Jonas son Pelle o hans Lina på grill. Ytterligare en härlig kväll i vackra sommar-Sverige!!

Ha en fortsatt fin kväll!!

Såg en fin svanfamilj i Runnerydssjön. Vackert!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards