Alla inlägg den 2 juli 2016

Av Sofia - 2 juli 2016 17:01

Igår fredag och utstämpling. För vissa av kollegorna var det utstämpling semester för en tid framöver o semesterkänslan låg i luften trots att jag jobbar en vecka till. Räkfrossa på Caférangen kombinerat med AW med kollegorna. Riktigt trevligt och mycket gott!!

Går den kommande arbetsveckan lika fort som den just passerade så sitter jag om tjugo minuter och skriver S E M E S T E R ! ! Fyra långa (!) veckor utan väckarklocka och inprickade måsten. När frukosten tidsmässigt kan intas långt efter jobbets förmiddagsfika, när man kan sitta på altanen i strålarna av solen och förmiddag glider över till eftermiddag?. Man har alltid en viss känsla inför lediga veckor ? som om dagarna aldrig skulle ta slut. Allt man har tänkt att göra?. Dock tar de slut och semesterveckor har en tendens att gå ännu mycket fortare än vanliga veckor.

Har precis klippt gräset, kantklippt överallt o rensat ogräs vid min uteplats. Det är min klippvecka här i Fridhem o ösregn satte stopp för klipp efter frukosten. Jag blev bjuden på brunch på Caférangen vilket var sååå gott. Lax, sill, äggröra, hembakt bröd, pannkakor, revben - ja det var en salig blandning!! Mätta!!! Den energin behövdes för en timme med handjagaren....

I dag sen kväll/natt kommer barnen åter från sin långresa i USA. Längtan i magen är stoooooor kan jag säga ? går inte riktigt att beskriva. Tur att jag får vara deras vänner på olika sociala medier så man har kunnat ha kontakt. Ska bli så kul att få se deras bilder från resan. Jag vet att Henry skaffade ett större minneskort till sin kamera så hon lär ha laddat på. Har fått se lite smakprov då och då och det verkar ha varit helt fantastiskt!!!

Tänk vad platser det finns i världen ? som man skulle vilja besöka. Två givna komponenter saknas dock ? mycket mer pengar och semesterdagar? Å andra sidan gäller det att inte drömma för mycket.. Det finns platser nära som är fina?så fina?.utan att kosta någonting? Livet går och det gäller att ta vara på det som finns runt knuten.

Ha en fortsatt fin lördagkväll!!!

Brunch på Caférangen

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards