Direktlänk till inlägg 16 juli 2016

Kullens fyr och sista hotellrummet i Höganäs!

Av Sofia - 16 juli 2016 22:50

Ligger på ett mycket fint och prisvärt (om något kan vara fet i semestertider i detta land) hotellrum i Höganäs... Dessutom ätit en god tallrik med ost och charkuterier. Det var verkligen inte vårt mål idag. Det var snarare en övernattning i bil någonstans på "en fin rastplats med toalett utanför"...typ parkeringen vid Kullens fyr. Tjena o godda' - man får inte campa någonstans på fina ställe i Skåne tydligen o laglydiga som vi är sökte vi vidare. Det finns inte heller, som i Småland, små skogsvägar att åka in på - bara odlade fält...

Klockan gick och klockan nio ikväll hittade vi helt plötsligt Arilds vingård. Mysigt och vackert och vi frågade om de hade några rum.. "Vi har inga lediga rum förrän i augusti...men vi kan ha fått ngt återbud". Så far dock inte fallet. De ringde dock hjälpsamt till Höganäs o vi fick sista lediga rummet på ett hotell vid hamnen. Fräscht!! Underbart!

Dagen har varit rolig (som alltid med världens bästa sällskap). Rolig och regnig. Ett stopp i Båstad med regn o dimma. När vi åkte på Hallandsåsen såg vi typ fem meter från bilens rutor. Skönt att bara komma iväg o se (?) vackra Sverige!!

När vi kom fram till Mölle sprack himlen upp och vi kunde ta en fika i hamnen i SOL. Sedan åkte vi ut till Kullens fyr - denna fantastiska plats. Glad och tacksam att jag befinner mig på en plats där terrorattentat inte är så troliga. Man har onekligen lite svårt för att vara helt glad när fruktansvärda saker som det i Nice händer.....

Jonas mumlade lite tyst att han "aldrig mer ska föreslå bilen som övernattningsställe" och jag ler inombords. Jag älskar rinnande vatten, jag älskar WC o dusch på rummet, jag älskar frukost som ingår och...jag älskar Jonas!!!

Godnatt!!!

Båstad i regn

Fin utsikt när vi körde på Hallandsåsen ;)

Mölle i sol

....å mkt vind...

Höganäs outlet - min favorit : )

Vid Kullens fyr

Fyren i bakgrunden - måste va en av Sveriges finaste platser

Tjusigt

Självklart skulle vi ned till silvergrottan med kryckorna..

Mölle i bakgrunden

Så gott....till slut...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards