Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Sofia - 21 juli 2016 18:07

Ytterligare en underbar dag i sommarsverige. Tänkte på det idag när vi cyklade från Myresjö till Landsbro att man gärna glorifierar det man "inte" har. Det vackra och fina som finns runt knuten hemma är på något sätt lite svårare att uppskatta....dag ut och dag in. Det finns en vy när man står vid hamnen i Båstad där man ser en äng högt upp på Hallandsåsen (med betande kor). Vackert och magnifikt. Exakt likadant ser det ut i Myresjö när man ser upp mot Hjältaryd. Ok, kanske inte lika maffigt men väldigt likt.

Idag har vi varit nyttiga. Tog cyklarna till Nävelsjö och vattnade Jonas morföräldrars grav. Sedan till Lannaskede - Myresjö kyrkogård o vattnade Jonas fars grav. Det går åt vatten. Även till oss som cyklade. Vi avslutade i vatten. PREMIÄR för mig o bad! I Hårdasjö blev det en härlig simtur. Kallt så in i vassen när man klev i (men att ångra sig när jag kommit med förslaget o när Jonas ser på, finns inte). Jonas är om möjligt en ännu större badkruka än jag men även honom fick jag i.

Har idag klippt gräs (eller skördat hö) - definitionen är svår. Räfsa upp allt tar längre tid än själva klippet. Trött och en blåsa i handen efter räfsan - check! En fika hos Jonas mor har vi oxå hunnit med. Tog några kort på hennes blomster. Vackert! Vackert!

Kvällssolen är behaglig. Skönt att vila i solstolen. Semesterkänslan är optimal.

Avslutningsvis vill jag gratulera min älskade förstfödda. Johanna har namnsdag idag! 21 juli! Hon och hennes Alexander är i Falkenberg - Skrea strand - ytterligare ett paradis på jorden!

Premiärdopp

Sommarblommor

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards