Alla inlägg den 22 juli 2016

Av Sofia - 22 juli 2016 17:28

Idag har det varit hett! Mycket hett! För mig är semestern ett tillfälle för rörelse. Det är ju då man har mer tid. Löpning går dock fetbort när värmen är som den är. Att skrota sovmorgon (då det är svalare) och lämna han som är min går lika fett bort. Jag tog cykeln till Nässjö efter en skön lång frukost o tog vägen över Torset. Det var kul att se pappas förvånade min när jag dök upp. Han stod i ett perfekt rensat grönsaksland o plockade sallad. Mamma blev lika glad och jag fick en kopp kaffe o en mandelmussla. Ett peppande samtal som gav mer energi än själva kakan.

Vidare mot Sävsjö o backarna upp mot Bodafors. De sög i dag kan jag säga. Tempot idag var inte särskilt högt men efter två timmar o 5 mil var jag hemma. Jonas klippte häcken och nu är hela Fridhem (varje familjs häck) ansat och snyggt.

Hur skönt var det inte att åka o simma en stund i Handskerydssjön? Härlig svalka!!!! Köpte glass o fikade med Henry o Stella när de kom åter. Ikväll är vi bjudna till min bror Anders o Lotta. Hur kul som helst att träffas - vi syskon med familjer. Först aviserade jag att vi alla skulle komma men Johanna o Alexander åkte lite hastigt till Falkenberg. Nu kan inte heller David följa med - hans Emma fyller just idag....

Så är det med barn - man vet aldrig riktigt hur det blir.... Man vet aldrig hur någonting blir. Den som lever får se. Å under tiden får man vara lycklig och njuta av det som är. För det som är kanske inte varar.... Rädslan att förlora det är förlamande!

Gårdagskvällens ljuvliga promenad på spåret (Hultagård - Landsbro).

Nu innehar han nytt rekord av 1010 (35 589).... Fattar inte hur???

Minns Mölle o havet.... 10--15 grader kallare än idag...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards