Alla inlägg den 8 augusti 2016

Av Sofia - 8 augusti 2016 19:19

Jag sov extremt dåligt inatt. Om det berodde på att inte Jonas låg bredvid eller att jag skulle upp och jobba efter 4 veckors semester - det vet jag inte. Det kan vara en kombination. När klockan ringde var jag hursomhelst mer än trött men masade mig upp och gick till jobbet.


En frisk promenad skadar aldrig och i synnerhet inte inför en stillasittande dag om man jämför med hur semesterdagarna har sett ut. Dock går jag många många steg varje dag ska ni veta. Är man "fast i möte" sitter man som bekant där man sitter (dagens startade med internmöte i tre timmar) men annars.... Eftersom jag har laddat ned en app där mobilen mäter hur många steg man tar per dag bör jag ju ha med mig denna lilla "hela-livet-i-mobilen-maksin" varje gång jag reser på mig... En del har fräna och dyra små underverk (armband/klockor) men det känner jag ingen lust att lägga pengar på....  


Å det blir en del travande - från kontorsstolen till kopieringsrummet, från stolen - till olika kollegor, till cafetérian etc. Nu spädde jag ju på förvisso på antalet steg idag. Gick till och från jobbet, gick en runda på lunchen - dock inte så långt som jag tänkt. Jag blev liksom överraskad av blöty ovanifrån. Det duggade lätt när jag gick iväg och kom 45 minuter senare tillbaks dränkt som en katt. Jag kunde vrida ur byxorna (inne på toaletten) och fick sitta så tills det torkade.... Härligt, härligt...men jag fick ju ihop min dagliga dos av 10 000 steg vilket tydligen är typ av ett riktmärke för att må bra. Igår hade jag över 22 777 steg så jag borde ju rimligtvis ha kunnat skita i stegen idag och gårdagens alla hade kunnat räcka för idag... Sådan är dock inte jag (det vet ni ju). Mellan ovan rader kan ni säkert förstå att även detta handlar om en tävling men en speciell person.... Vissa dagar kommer jag att vinna och vissa kommer han att vinna...Undra bara vem som tar förlustdagarna hårdast?


Jobbet då? Jo, det funkade finfint att börja jobba igen. De uppgifter man lämnade när man gick hem för några veckor sedan, har ju ingen tagit... Träffa härliga kollegor och fika i caféet och prata semesterminnen. Dessutom är känsla av att ha ett jobb man verkligen trivs med - gudomligt! Det kommer att komma dagar i höst då jag svär på vissa saker (inombords) och dagar som känns frustrerande men det är som med cykling....och löpning... Om man inte kommer förbi de jobbiga uppförsbackarna kommer man aldrig framåt..... Klok som en bok!


Godnatt!!! Trött som en mört!


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards