Alla inlägg den 12 augusti 2016

Av Sofia - 12 augusti 2016 18:21

Idag har jag haft världens bästa hjälpreda med mig på jobbet. Eller ska man kanske skriva sällskap för det finns inte så mycket att hjälpa till med för Stella, snart 12 år, som följer med till kontoret. Framförallt inte när man får lite akut avstämning att göra och bara kollar siffror som ska stämma till höger och vänster, upp och ned och ut och in?. Undrar i mitt stilla sinne hur mycket tid man lägger på avstämningar. Stämde av alla projekt tom dec så det stämde på öret. Har det sedan inte hänt något på just dessa projekt tom halvåret 2016 borde det ju rimligtvis vara samma siffra?men man kan aldrig så noga veta.

Goda medhavda mackor (Skogaholmslimpa och stark ost) fick det bli till fredagsfrukosten. Har man mer eller mindre överlevt på fröknäcke som enda ?bröd? under hela sommaren kan det vara MYCKET gott att då och då sätta tänderna i en Skogaholmssmörgås. Eller tja, tänderna kanske inte behövs?.läpparna räcker. Rester från gårdagens Pasta Carbonara fick bli lunch och dagen gick fort som attan.

Efter jobbets slut satt jag mig på cykeln söderut. Cirka 4 mil nästa exakt. Eller...idag blev det ca 7 km extra. Glömde vattenflaskan i köket o vände när jag upptäckte... Regnet hängde i luften i början o efter Bodafors hängde det inte längre...det kom ned... Faktiskt - det gjorde inget!!!

Nu befinner jag mig i Landsbro och snart ska vi tända säsongens första brasa..... Under tiden hoppas vi att det är många små svarta monster som letar sig in i de kräftburar som Jonas la ut för en stund sedan.

Jag är idag mycket glad att Smålands Dagblad tog med min artikel så snabbt i dagens tidning. Härligt!!!!

Stella sällskapar

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards