Direktlänk till inlägg 18 augusti 2016

Stillhet o kökstankar...

Av Sofia - 18 augusti 2016 20:04

Nu har jag fått ?order? att vara still, ingen löpning eller för långa promenader. Proffset idag sa att jag hursomhelst skulle korta ned dem?. Att korta ned en 14 km runda till 13,5 är ju också att korta ned?nej, jag skojar. Jag ska lyda. Förmodligen har jag fått mig en rejäl sträckning i lårmuskeln och att då aldrig vila jämförde han med att ?pilla sönder en sårskorpa?. Pillar du hela tiden ? ingen läkning. Jag hoppas att den medsända rehabövning jag nu ska göra varje dag kommer att hjälpa och göra mig bra inkl. mer vila. Helt klart är att jag kommer att förlora den interna lilla steg-tävling som Jonas och jag har. Det suger?

Nyss hemkomna från IKEA. Har fått ett nytt kök uppritat. Mitt radhus är perfekt. Bra planlösning, läge, uteplatser, toalett?.det är bara köket som håller på att harverera. Att det är gammalt och slitet är en sak men lådorna kärvar, spisplattorna är slöa, ugnens varmluftsfunktion fungerar inte, förra kylen slutade att fungera (bytte till en begagnad) och frysen är lika gammal?. Blandaren är läge spruta fullt ös eller inget och dessutom är de nedre skåpen djupa och opraktiska?.. Ja, ni hör ju hur många argument det finns till att byta.

Hade med oss lite mått och simsalabim - genom ett suveränt ritprogram fick vi med oss ett hyfsat färdigt förslag på ett praktiskt och fräscht kök. Det ska inte vara något rollsroys utan bara väl fungerande och praktiskt. Det enda stora önskemålet är faktiskt en mycket tystgående diskmaskin. Den som finns nu diskar inte speciellt rent (kan ha och göra med att barnen tror man kans ställa in glasen som om små hjälpsamma tomtar sitter innanför luckan och diskar manuellt). Å så låter den. Sitter man i köket kan man knappt höra vad man tänker.

Vi får väl se hur det går med detta projektet. Hursomhelst kostar det inte skjortan att byta rubbet via IKEA. Mer som en hyfsat snygg T-shirt. Sedan får man ju vad man betalar för. Å andra sidan har jag hört att IKEA-luckorna tillverkas på samma fabrik som kvalitétsluckor av bättre märke, skillnaden är att de gör IKEAS grejer på natten och de andra på dan. Om det är sant vet jag dock inte.

God natt!!!


Kul att bygga kök!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards