Direktlänk till inlägg 15 september 2016

Klockrent o självklart!

Av Sofia - 15 september 2016 18:24

En varm dag och den har nästan helt uteslutande inneburit jobb framför datorn (såsom dagarna brukar se ut). Jo, en underbar utesittarlunch på Caférangen med fina Mia (å halva lunchen satt vi bredvid min svägerska Lotta o sonen Simon). Helt magiskt att kunna sitta ute och äta den 15 september! Värmerekord. På 160 år har det inte varit så varmt som dagens temp. Häftigt eller skräckinjagande?med tanke på klimathotet.

Funderade i går på hur fantastiska barn är. Häromdagen fick jag som förälder hem en lapp från Stella från skolan. Dokumentet beskrev vilka kriterier det finns för att få ett A, C eller E i ämnet idrott och hälsa. Personligen tycker jag att nuvarande betygsskala är något luddig? Man ska som elev ha "viss" alternativt ?relativt god" alternativt "god" kunskap.... Dock är jag helt övertygad om att lärarna fixar uppgiften bra men jag ställde frågan direkt till Stella när jag läst igenom. ?Vet du vad och hur du ska göra för att få ett A i idrott?? Stella tittade på mig med sina klara genomblå ögon och blicken var sådär....självklar. ?Absolut?, svarade hon. Man ska delta i alla grejer, alltid göra sitt bästa, ge allt, försöka även om man inte tror man klarar av något och hjälpa sina kamrater?. Ja, för henne var det inte ett dugg luddigt. Helt självklart! Helt underbart!!

Å så har jag namnsdag idag. Sigrid! Det namn jag innerligt älskar och som kommer från min mormor. Jag döpte min blogg till SigridSofia en gång i tiden vilket är typiskt för undertecknad. Jag fick tyvärr aldrig träffa henne men jag är ganska övertygad om att hon hade skapat en blogg om hade levat i en senare tid för att just som jag, skriva av sig. Grattis även till dig mamma eftersom du också heter det. Även Henry är döpt till Sigrid på papperet och jag tror inte han nekar till att få sin namnsdagshundring?.faktiskt?

Ha en underbar kväll!

Betygskriterier - självklara

Mormor Sigrid som ung flicka

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards