Direktlänk till inlägg 10 oktober 2016

Guess?? What??

Av Sofia - 10 oktober 2016 20:04

Förra året i november (på hemväg från vår kryssning i Karibien) köpte jag mig en klocka. Vi mellanlandade i Atlanta, denna enormt stora flygplats. Har ingen riktig finklocka och jag tittade många ggr på detta jättefina exemplar. Bestämde mig efter många om o men. Märket var GUESS vilket är en favorit o billig var den inte men billigare än i Sverige. Betydligt billigare. Jag såg det som en investering vilket en fin pryl oftast är. Man kan åtminstone försvara många inköp med den inställningen. Frid o fröjd. Jag älskar denna klocka. Guldfärgad med små stenar runt urverket. Kan lika väl vara en bling-bling-klocka för 300 kr men jag riktigt känner ju att det är en GUESS. Det bästa av allt var ju att den passade så bra med min nyförlovade hand....

Har använt den mkt men nu efter semestern har den börjat sakta sig. Alltså klockan håller inte tiden. Det är ju en bra funktion när man talar klockor. De är ju till för det liksom även att de är mkt snygga som just smycke.

Drog mig lite för gå till Palms urbutik i stan. Får alltid lite dåligt samvete när jag inte köpt produkten där....men vad skulle jag annars göra? Ta flyget till Atlanta o reklamera - det har ju inte gått ett år. Ha ha... Lämnade in den förra veckan i tron om att det var batteriet som lagt av. Han skulle undersöka saken. Beskedet nån dag efter var att batteriet läckt o spänningen hade avtagit. Han rengjorde läckaget, bytte batteri och vi båda hoppades på att den nu skulle gå rätt. I lördags la den av och stannade helt. Suck!

Jag får betrakta min klocka som 1400 kr i sjön. Min urmakare tar ca det dubbla för sina varianter och de innehåller betydligt mindre nickel (fick jag oxå information om).

"Gissa" hur kul detta var??

Trevlig kväll på er!!!

Snygg är (var) den ju....

Lite sköna minnen från resan..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards