Alla inlägg den 29 oktober 2016

Av Sofia - 29 oktober 2016 16:38

När solen helt plötsligt en dag lyser från klarblå himmel blir det lite lättare att vara. Det kompakta höstmörker som nu omger oss ter sig lite lättare när solen lyser upp. En sån där härlig lång promenad till Spexhult med bra musik i lurarna gjode denna lördag till en bra dag. Med sjö och himmel som enda sällskap gick jag och tänkte på hur många som kanske inte riktigt ser solen en dag som denna. Denna månad är det mer fokus på dessa personer. Det är många familjer som splittras, många tråkiga besked som raserar drabbade människors världar. Rosa månaden! Oktober! Fuck cancer! Hur säger man som mamma till sina små barn att det inte finns något mer att göra? Hur stark måste inte en sjuk person vara för att klara av just det?


I min närhet finns det folk som drabbats, mina vänner förlorar sina närmaste. Varje gång känns dessa besked som en spark i magen och man kan inte riktigt förstå. Hur kan de som är ännu närmare förstå. Det går inte ta in hur jobbigt det blir att stå ensam kvar t.ex. med barnen. Dels sorgen efter en fru/man, allt ansvar finns ju kvar och blir ännu större. Var finns orken att orka?


I Nässjö har några underbara människor startat "Nässjö mot Cancer" och jag beundrar deras engagemang och energi. Insamlingen och projektet startade förra året och i år blir det en gala på Pigalle den 7 november. På TV brukar det alltid vara en insamlingsgala i slutet av oktober. Förra året blev jag månadsgivare efter att blött ned en mängd hushållspapper. Tårarna kommer lätt när man hör all tragik. En hundring i månaden kan tyckas lite men som Alicia Vikander säger - årets design av rosa bandet - "Alla kan bidra med någonting, många bäckar små blir en gigantisk våg".


Ha en fin lördagskväll!!! Ta hand om varandra och var tacksamma över livet!!!


 


 


 

Vackra Spexhult

 

Höstsolen och jag

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards